Denk eraan een geluidskaart aan te schaffen. Wil er niet teveel aan uitgeven. Een motu 2408 mk1 was ooit 1 van de betere. Nu is mijn vraag "in hoeverre verhoud zo'n oud beestje zich met de huidige generatie geluiskaarten"?
Iemand schreef op internet dat de MK1 zelfs betere componenten en betere pre-amps heeft dan de latere versies. Ook dat deze "warmer" klinkt dan de MK2 en MK3
Nu wil iedereen 96 khz opnemen. Hoor je dat verschil nu echt wel zo duidelijk?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, aangezien "nieuw" niet altijd beter hoeft te zijn
Klopt het dat de MK1 "beter klinkt" en opgebouwd is uit duurdere/betere componenten?
De prijs van de MK1 is ongeveer 250 euro en van de MK2 400 euro
Wat de Mk3 2e hands moet kosten weet ik niet.
MOTU 2408 = 20 bit analog @44 or 48. It can do 24 bit via digital (TDIF) connectors though, so the DM24 would have been perfect, just not at higher than 48khz clock speeds.
MOTU 2408 mkii = 24 bit analog @44 or 48.
MOTU 2408 mkiii = 24 bit analog with clock speeds up to 96khz.
Iemand schreef op internet dat de MK1 zelfs betere componenten en betere pre-amps heeft dan de latere versies. Ook dat deze "warmer" klinkt dan de MK2 en MK3
Nu wil iedereen 96 khz opnemen. Hoor je dat verschil nu echt wel zo duidelijk?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, aangezien "nieuw" niet altijd beter hoeft te zijn
Klopt het dat de MK1 "beter klinkt" en opgebouwd is uit duurdere/betere componenten?
De prijs van de MK1 is ongeveer 250 euro en van de MK2 400 euro
Wat de Mk3 2e hands moet kosten weet ik niet.
MOTU 2408 = 20 bit analog @44 or 48. It can do 24 bit via digital (TDIF) connectors though, so the DM24 would have been perfect, just not at higher than 48khz clock speeds.
MOTU 2408 mkii = 24 bit analog @44 or 48.
MOTU 2408 mkiii = 24 bit analog with clock speeds up to 96khz.