Cubase sx3 zo strak als dronken dweilorkest

KAOSKAOS

Ouwe rot
Hoi ik heb al een tijdje diverse midiproblemen met mijn systeem maar sinds de update naar sx3 slaat het echt alles.Ik heb een midi time utility gebruikt en kom op afwijingen van enkele millisec tot bijna hele seconden uit. Alles gecheckt ,directsound werkt, timestamp aan. maaar ho niks lijkt te helpen.

Systeem bestaat uit pc op basis van AMD2200 sempron in ASUS A7V400-MX bord
Midi poorten
Terrattec EWS88 MT
Esi Romio 1 in 2 uit
Esi M4U 4in en uit

wie o wie heeft er tips???

alvast dank Piet

Ik heb een vergelijkbaar midi timing problemen gehad met de M4U en dat bleek na dagen zoeken te zitten in de versie van de USB drivers. Misschien heb je hetzelfde probleem.

Oplossing was door in de windows 'device manger' een update driver te doen van ale USB poorten.

Cheers,
Eddy

Ik heb ook veel timing issues gehad. Bij mij lag het aan een combi van memory en pci latency settings in de bios. (Abit mobotje) Na wat tweaken loopt alles nu strak, ik zet trouwens ook altijd mijn on-board soundcard in de bios uit als ik ga Cubasen.

Ik hoop dat je het snel kan oplossen, niets is vervelender dan uren troubleshooten terwijl je lekker muziek wil maken.

Kijk eens of je emulated drivers gebruikt. Zoek maar eens op ignore filterport... 99 van 100 keren is dit het. staat ook in de handleiding btw... 8)

Ik heb ooit mn 2e pc met alleen die RomIO (alleen voor de midi dus) proberen aan te sturen (VStack)...Latency was waardeloos...De timing varieerde elke keer.

Ik denk dat je het gewoon moet beperken tot 1 geluidskaart-ding-geval. Meerdere Asio's is vragen om problemen.

ASIO <> midi

Nee, maar de midi die de vst's (er komt toch (ook) audio uit vst's) moest laten lopen over de andere soundcard die ik erin had zitten werkte niet samen. Maar afijn...Ik had beter "drivers" kunnen schrijven dan Asio's :)

En ik wilde nog even zeggen dat het echt rot voor je is...Ik heb het ook wel gehad dat de zooi niet/nauwelijks wilde draaien...iedere keer weer geouwehoer, en zoveel dingetjes waar het mis kan zijn! Frustrerend.

Sinds ik niet meer de USB poort maar de Midi van mn FireFace gebruik, zijn mijn timingsproblemen als sneeuw voor de zon verdwenen :)

Gister alles op m4u gezet en het blef hetzelfde het scheelde allen dat de twee andere pooerten er niet langs gingen timmmeren

geloof ondertussen ook niet dat het iets met cubase te maken heetft

ik gooi straaks even de romio eraf en installeer de m4u opnieuw, steek een kaarsje aan met gebed en probeer het nog nog een keer

Back