Oplichter?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

bjodero

<turboprutser>
Mensen, wat moet ik hier mee? Ik probeer via Marktplaats mijn ES1 te verkopen, en 1 of andere Duitser gaat direct akkoord met mijn vraagprijs van 200,- terwijl het hoogste bod tot nu toe 155,- is. Hij stuurde onderstaand mailtje:

Thanks for your mail,i do want you to know that am ok with the price , and the payment will be by Cheque ONLY,as i have a contact in who will make payment to you on my behalf by Cheque drawn from germany bank, so if you are ok with this,get back to me asap with your details needed for the addression of the Cheque such as below:

Name to be on the Cheque:
Address where Cheque will be received by you:
Phone Number's such as Mobile ,Land line and OfficeNumber:

As regards the shippment,i have a responsible shipping agent that will come for pick up as soon as you received your money and confirm this to me,i will ask m y shipper to come for the pick up asap..
Best regards.

Ik vertrouw het zaakje niet helemaal. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Bedankt!

Als iemand al meteen begint over de betaling en niks wil weten over het apparaat, gaan bij mij de alarmbellen af.

niet doen

ha, kreeg hetzelfde mailtje vandaag over mijn akai s6000...Vond het ook nogal twijfelachtig. Niet gedaan dus.

Stuur maar eens een mailtje terug dat je regelmatig reist en dat je hem wellicht kan afleveren. Adress vragen enz,..

Wedden dat je geen antwoord krijgt of een ontwijkend antwoord?

Klinkt als een Nigirian scam mailtje. Veel mensen die er wel ingetrapt zijn zagen dus nooit geld nadat ze hun spul hadden opgestuurd. Ik zou er niet op ingaan, gewoon verwijderen!

Ik krijg ze zelf ook regelmatig, je kan ze herkennen aan het gebrekkige Engels, en aparte/vreemde suggesties die gedaan worden bijvoorbeeld een "responsible shipping agent" die het komt ophalen. haha wie verzind zoiets !

En natuurlijk alles asap ;)

Idd niet aan beginnen dit soort dingen, beetje raar ook dat ie iemand anders een cheque laat uitschrijven uit zijn naam...

en als het echt is wat moet je in godesnaam met een cheque vandaag de dag, dat duurt weken voordat ze dat bij een bank hebben verwerkt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back