SH101 interne sequencer syncro met Cubase

Lefty

Ingeburgerd
Men neme : 1 maal SH101, 1 maal Kenton Pro2, 1 maal Cubasis VST
Bedoeling is om leuke "step sequences" in de 101 te toetsen en dan syncro te laten lopen met Cubase, kan dit ?

thx, Lefty

Als de Kenton een trigger uit, dan moet dat werken. Ik zie dat de opvolger, de Pro-200, in ieder geval wel clock pulse outputs heeft.

mmm, cv en gate natuurlijk alsook s-trig, en aux1, aux2. Ik heb alles eens gepatched, maar 't schijnt niet te lukken.

Ik heb dezelfde zpulletjes als jij hebt lefty en bij mij werkt het gewoon. Je stuurt de Arp clock uit op de pro-2 naar de clock in op de SH-101. Je kan de snelheid van de uitgestuurde pulse nog instellen (clock snelheid word gedeeld door een bepaald getal). Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat cubase een midi clock signaal uitzend, en doet de pro-2 niks. Met een gewoon gate signaal moet overigens ook lukken.

Omiel, help me please.

Ik heb dus van de Pro2 de Arp clock verbonden met de ext clk in van de SH101.
De SH sequencer is geprogrameerd. Bij Cubase staat de optie "send midi clock" aan.
Wat moet ik verder nog doen ?

Wat ik eigenlijk zou willen, is dat de SH sequencer syncro met het cubase tempo begint te lopen vanaf dat ik op "start" click.

Druk eerst op start van de 101 seq en start daarna cubase. Dan moet hij gewoon mee gaan lopen.

Hey Omiel, alvast bedankt voor je hulp. Ik heb bij de metronoom instellingen van Cubase de "midi click" naar de KentonPro2 verwezen en nu werkt het perfekt. :okdan:

Ik was aan een stukje voor de "mono synth contest" bezig (met de SH natuurlijk) en wou perse alles via de interne sequencer proggen, om het zo retro mogelijk te houden.

Wat me wel direkt opviel, was dat een identiek pattern gewoon vele rauwer en voller klinkt vanuit de SH sequencer dan wanneer je het programmeert in Cubase. Vrij bizar toch ?

Heeft iemand daar een verklaring voor ?

Back