EMU beats mode

MPCman

GAS met die zooi
hey!

Ik heb een Proteus-2000 en daar past bijvoorbeeld nog een X-lead rom in. De p-2000 heeft zelf geen beats mode, wat ik me afvraag is of ik deze wel krijg als ik er een X-lead rom in prik. Iemand daar ervaringen mee?

De PK-6 keyboard versie van de P-2000 heeft wel een beats mode.. gemeen!

BEATS/Arp (Arpegiator) modes komen met de upgrade van het Operating System. Versie 2.26 is de laaste en te krijgen op http://www.emu.com/support/legacy.asp. Je moet ook wel even de e-Loader applicatie downloaden van dezelfde plek als je die nog niet hebt. Die heb je namelijk nodig om de update te laden. Ik heb net de OS update gedaan en ben nu de BEAT/Arp mode rijker ... geen knopje zoals op de EMU's waar het standaard in zat maar wel via de display of zeker via PROTEUM (http://www.emigr8.me.uk/) kan je de BEATs en Arpeggios defnieren voor je custom sounds.

Hey!

Bedankt voor je reactie! :D

Mn Proteus heb ik nu even niet binnen handbereik, dus kan het niet direct uitproberen. Betekent dit dat ik zonder extra Rom's dus beatsmode in mn Proteus kan krijgen??? Heb ook even op die Proteum site zitten kijken, maar dat wordt daar niet echt duidelijk.

Of, scoor een Emu E-sampler, de kosten zijn het niet meer en
bouw/sample je je "eigen" dikke beats.
En die rommetjes passen ook nog eens in die Emu E-sampler,
heb je het beste van beiden.

@ MPCMAN ... inderdaad, gewoon een verbinding leggen tussen de PC en de Proteus (Midi kabels) en e-Loader afstarten op de PC. Je kiest de OS update (die je eerst hebt gedownloaded van emu) en start dan je Proteus op in OS update mode (Audition en Enter knop tegelijk indrukken terwijl je opstart - de display geeft dan "Waiting for OS"). E-loader laat je dan de file downloaden naar de Proteus, als het gedaan is krijg je een dialog box op de PC en de Proteus vraagt om de update in Flash memory vast te zetten (druk op Enter). De Proteus reboot automatisch en je hebt dan BEAT/Arp mode beschikbaar.
Wat betreft Proteum, kijk even naar het menu op de onderkant van de homepage en klik op Proteum. Het is een gemakkelijk tool om interactief alle parameters van de Proteus aan te passen (instrument, filters, ... alles wat je met de vier draaiknopjes nogal lastig kan) en ook de ARP en BEAT modes. Je kan er je eigen presets saven of bestaande user-presets aanpassen - CMPSR presets kan je gelukkig niet veranderen ;-)
Voor goeie user presets kijk even op de site van Tweakheadz (http://www.tweakheadz.com/patches.html). Een goeie start voor eigen sound developments en werkt met de basis CMPSR set en dus met elke Proteus.

Origineel geplaatst door mikemix
Of, scoor een Emu E-sampler, de kosten zijn het niet meer en
bouw/sample je je "eigen" dikke beats.
En die rommetjes passen ook nog eens in die Emu E-sampler,
heb je het beste van beiden.

Die Proteus rommetjes passen daar ook in?
Mja, voor 300 euri heb je misschien tegenwoordig zon Ultra samplert, maar dat is me toch net ff te veel geld op dit moment. Voor het verschil in geld koop ik liever een nieuwe snare drum voor mn drumstel :D

Het leuke van de beats mode is dat je zonder zelf veel moeite hoeft te doen direct een hele berg loopjes tot je beschikking hebt. Als ik mn SPD-11 koppel aan een module met beats mode kan ik tijdens het drummen loops aan en uit zetten, wat natuurlijk ubercool en bovendien rete vet is :D
Moet uiteraard ook lukken met een sampler, maar dan ben je veel meer tijd kwijt met zoeken van loops, instellen van sampler etc en dus minder tijd met gewoon lekker jammen.

Origineel geplaatst door wil72810
@ MPCMAN ... inderdaad, gewoon een verbinding leggen tussen de PC en de Proteus (Midi kabels) en e-Loader afstarten op de PC. Je kiest de OS update (die je eerst hebt gedownloaded van emu) en start dan je Proteus op in OS update mode (Audition en Enter knop tegelijk indrukken terwijl je opstart - de display geeft dan "Waiting for OS"). E-loader laat je dan de file downloaden naar de Proteus, als het gedaan is krijg je een dialog box op de PC en de Proteus vraagt om de update in Flash memory vast te zetten (druk op Enter). De Proteus reboot automatisch en je hebt dan BEAT/Arp mode beschikbaar.
Wat betreft Proteum, kijk even naar het menu op de onderkant van de homepage en klik op Proteum. Het is een gemakkelijk tool om interactief alle parameters van de Proteus aan te passen (instrument, filters, ... alles wat je met de vier draaiknopjes nogal lastig kan) en ook de ARP en BEAT modes. Je kan er je eigen presets saven of bestaande user-presets aanpassen - CMPSR presets kan je gelukkig niet veranderen ;-)
Voor goeie user presets kijk even op de site van Tweakheadz (http://www.tweakheadz.com/patches.html). Een goeie start voor eigen sound developments en werkt met de basis CMPSR set en dus met elke Proteus.

Cool, bedankt voor de uitgebreide informatie! Binnenkort mn module maar eens terug vragen van degene die em momenteel leent :D

Origineel geplaatst door MPCman
Die Proteus rommetjes passen daar ook in?
Mja, voor 300 euri heb je misschien tegenwoordig zon Ultra samplert, maar dat is me toch net ff te veel geld op dit moment. Voor het verschil in geld koop ik liever een nieuwe snare drum voor mn drumstel :D
als het goed is zouden alle p2k roms (van de gehele serie) in alle emu EOS (dus e6400 en hoger, dus ook ultra) moeten passen

de niet-ultras zijn toch al gauw weer een honderdje goedkoper
je zou ook naar de e5000 ultra kunnen kijken
de ESI serie kan daarentegen geen roms aan

Back