Hoe klinken die softwarepakketten nou...

Hoe klinken die softwarepakketten nou...

• Ableton klinkt het beste

Stemmen: 9 14,3%
  • Logic klinkt het beste

Stemmen: 7 11,1%
  • Protools klinkt het beste

Stemmen: 9 14,3%
  • Fruityloops klinkt het beste

Stemmen: 5 7,9%
  • Cubase klinkt het beste

Stemmen: 27 42,9%
  • Ander niet genoemd pakket klinkt het beste

Stemmen: 6 9,5%

• Totaal aantal stemmers
    63
Origineel geplaatst door fuse
Lijkt me een goed punt. Er is niets mis om de software te kiezen die voor jouw het lekkerste klinkt maar de invloed van de persoon achter de knoppen is zeker niet te verwaarlozen idd. :)
Dus je blind staren op high-end gear is wel leuk maar in jezelf investeren is vaak goedkoper. ;)

Wijze woorden Fuse.

Klopt zeer zeker deze uitleg ook.
Door soms met heel weinig (wegens geldgebrek gewoonlijk), heel "dedicated" en diep in je muziek op te gaan, kan je wonderbaarlijke dingen realiseren dat alle AD/DA convertors overstijgt. ;)

Op dat summing freak forum spreken ze toch ook over bvb die Rosetta 800 dat je beter je geld kunt bijhouden en raadzaam voor Lynx te gaan omdat die duidelijk beter is en, dat je er nog wat dollars voor in je zak steekt.

Ik vind Cubase veel rustiger overkomen als Reason, alsof alles meer zijn plek heeft in het geluidsspectrum.

Reason is natuurlijk ook niet een pro applicatie die in studio's wordt gebruikt.

Reason is natuurlijk ook niet een pro applicatie die in studio's wordt gebruikt.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ken een aantal mensen die alleen maar Reason gebruiken en hebben en die brengen genoeg plaatjes uit. Je kan Reason ook pro laten klinken. Als je maar weet wat je doet. :)

Origineel geplaatst door Xpressive
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ken een aantal mensen die alleen maar Reason gebruiken en hebben en die brengen genoeg plaatjes uit. Je kan Reason ook pro laten klinken. Als je maar weet wat je doet. :)

Reason heeft geen audio input en geen midi output.
Je kan er dus geen vocalen of andere instrumenten mee opnemen en je kan de sequencer niet direct gebruiken voor hardware synths/drums etc.
Als je dit wel wilt doen ben je altijd afhankelijk van een ander pakket waar je reason aan rewired.

dat neemt niet weg dat reason opzich profi kan klinken

Origineel geplaatst door Xpressive

Klopt, maar dan moet je wel een hele hoop afweten van de apparaten en wat ze doen in Reason. Nu moet ik zeggen dat ik dat al redelijk onder de knie heb (werk nu zon 3 jaar met Reason).
Maar nu heb ik sinds een tijdje mijn muziek ge ReWired in Nuendo 2.0 (Steinberg) en dan klinkt het al gelijk een stuk rustiger/voller (naar mijn menig heeft alles meer zijn plek) zonder dat je er eigenlijk een speciale handeling voor hoeft te doen. Misschien heeft dit programma een betere engine?

Origineel geplaatst door rustig
[B
dat neemt niet weg dat reason opzich profi kan klinken [/B]
Profi is een nogal subjectieve term vind ik.
Alles kan profi klinken, als je het maar gebruikt op een manier waarbij zelfs een gebrek juist iets toevoegt. Dat is dus het gebruikers afhankelijke deel.

Daarom vind ik het juist zo interessant om te weten of er daadwerkelijk nou verschil zit in de summing en of rendering van de diverse pakketen.

Ikzelf denk dat puur het summen niet merkbaar verschillend zal zijn.
Lijkt mij dat de meeste DAW's werken met floats, en is dat optellen dus in mijn ogen eerder nog hardware afhankelijk zou zijn dan software afhankelijk.

Het renderen van een track kan misschien wel door verschillen door verschillende dithering algoritmes etc, maar eerlijk gezeg heb ik daar weinig kaas van gegeten.

Uiteraard zullen de plugins wel verschillen in algoritmes en daarom niet hetzelfde klinken, maar ook daarin heb ik het idee dat dit nog wel eens erg mee zal vallen.
Dat stretching algoritmes sterk in kwaliteit uiteen lopen dat is voor mij wel een feit.
Maar dan nog vind ik dat jusit slecht weer goed kan zijn :)

Re: Hoe klinken die softwarepakketten nou...

Origineel geplaatst door Roel
Met interesse laatst wat discussies in de chat gevolgd.

Hoe klinken die softwarepakketten nou? Ik bedoel losse sporen en volledig in software gemaakte mixdowns.

Waarop baseer je je mening? en waarom is nou Ableton, Logic, Protools, Fruityloops of Cubase beter dan de alternatieven?

En als laatste vraagje, is het meetbaar of puur een mening?

het is eigenlijk alleen meetbaar als je over alle softwarepakketten beschikt..
ik heb bijvoorbeeld alleen maar ableton, kan dus niet vergelijken.. maar kan dan natuurlijk
ook niet zeggen dat ableton de beste kwaliteit heeft..

..ofzo
:geslaagd:

Voor de volledigheid van het keuzelijstje mis ik toch wel Cakewalk Sonar, daar zitten tegenwoordig waanzinnige gereedschappen ingebouwd waarmee je, mits goed gebruikt, hele mooie dingen kunt doen. En dan ook nog eens heel erg betaalbaar als je het mij vraagt.

Hoe iets uiteindelijk klinkt is gewoon heel erg afhankelijk van de persoon die achter de knoppen zit. De drie "K"'s, kennis, kunde en kreatifitijd.

Origineel geplaatst door FrankH
Hoe iets uiteindelijk klinkt is gewoon heel erg afhankelijk van de persoon die achter de knoppen zit. De drie "K"'s, kennis, kunde en kreatifitijd.

ik denk dat dit de beste conclusie is,. :)

Back