[TRACK] Everflow (dubby, spacey synth en gitaar of zo)

Dit is mijn eerste track gemaakt met Ableton Live ipv Cubase waar ik normaal mee werk

Everflow

Alles gesequenced in Live, en doorgelust naar Scope. Uiteindelijk opgenomen in Wavelab. Dit is ook de eerste keer dat ik mijn gitaar heb gebruikt in een nummer (ik ben niet echt een goede gitarist maar volgens mij heb ik het redelijk in de maat gespeeld ;))
De track is nog niet gemastered, op een klein beetje compressie op de masterbus na. Ik zal nog wel het een en ander gaan veranderen in het arrangement en de mix, maar geen grote dingen meer.

Main gear used:

Albino 2
Imposcar
Lexicon PSP 42 delay
Kjaerhus Golden Uni-Pressor
Creamware Prodyssey (Scope)
Creamware Vinco vintage compressor (Scope)
Sonic Timeworks P-100 plate reverb (Scope)
Battery 3
Impulse
Nord Rack 2
Fender Telecaster

commentaar, feedback and contructieve kritiek is zeer welkom! :)

Mooi man! heb em 3 keer geluisterd!

niets op aan te merken!

Ik vind hem heel chill..

Alleen vind ik de snare en de kick niet passen. Een iets vollere en zachtere (maar dan niet in de zin van volume ;)) kick was meer op zijn plaats geweest hier denk ik. De snare had wel iets van FX overheen gemogen wat mij betreft.
Ook had iets meer variatie in de gitaarpartij de track nog interesssanter kunnen maken.

De overgang waar de gitaar erin komt vind ik goed gedaan. De rest waar ik dus geen (negatief) commentaar op heb gegeven vind ik ook prima zo! :mexico:

Idd heel relaxt nummer. Mooie sfeer en arrangementen.
En de gitaar is zeker niet verkeerd. :)

Qua mix vind ik veel van de drumgeluiden teveel gecompressed en het dun gaat klinken.

bedankt!
Bij mij thuis klinkt het wel goed, maar op m'n werk op Genelecs geluisterd en daar had ik idd een beetje hetzelfde met die drums dus ik zal er nog eens naar kijken/luisteren :)
Ik heb ook het idee dat m'n eigen speakers iets te veel bas geven, en dat er dus misschien iets te weinig bas in de mix zit, kan dit kloppen?

Absoluut niet te weinig bass nee.. is prima zo wat de bass betreft... Drums mogen idd wel onder de loep, niet storend maar iets dikker klinkt meteen stukken beter...

'k heb zelf een bescheiden indruk dat 't net iets te langzaam loopt, probeer eens 105-107 % qua tempo, een tikkeltje dus en dan loopt het wat 'meer' ...:{ maar dit is natuurlijk geheel persoonlijk..

enige punt had ik ik het laatste gedeelte met de gitaar om de vier maten de bas / akkoord laten wisselen nu is het wel entonig nou ja ..relatief dan voor de rest een zeer mooi nummer ga zo door.

Back