Juno 106 raakt presets kwijt

wesko

Artificial sounds R real
Ik heb een Roland Juno 106 en die raakt na twee dagen zijn geheugen kwijt, alle presets zijn dat weg, stilte alom. Mijn oplossing is om via de tape-interface een CD-tje af te draaien (met de presets op "tape"), LOAD op de 106 in te drukken en klaar. Misschien hebben anderen dit probleem ook en kun je via MIDI of anders (batterijtje vervangen) iets doen?

ik heb een juno 60 en ken het probleem:

Het is de interne batterij die (bijna) leeg is!!
Je kunt er een nieuwe batterijbus insolderen en dan is het opgelost.

Of het ook via midi kan, weet ik niet. (de j60 is er namelijk niet mee uitgerust)

Okee, misschien moet ik dat dan maar doen, ik ben er wel handig in. Zal wel een 3V type zijn?

3V..uhh..geen idee.....ik had het zo gedaan:
De oude eruit gehaald; Naar een electro-zaak gegaan en gezegd "Deze wil ik hebben"

Hij moest wel besteld worden, het was een of ander afwijkende batterij. Misschien dat iedere 3volt batterij kan, ik denk van wel..

(je begrijpt; ik ben daar dus niet zo handig is als jij blijkbaar)

er gaat gewoon een 3V 2032 lithium battarij in met soldeer lipjes en dan moeten als het goed is alle patches voor de eerste 8 jaar wel weer bewaard blijven

Enne gebruik voortaan de Juno106 Librerieiieiennananana dinkie... hihi

Scheelt je een hoop gepuzzel.

Grtzz... :biertje:

Heb jij die Librarian? Ik heb er een paar geprobeerd maar die werken toch echt beroerd. En kunnen die wel saven in de 106, of moet je gewoon de PC standby houden of zelf op store drukken? Als je een link hebt graag!8P

Ja idd, ze werken niet echt lekker...

Toen ik het eens probeerde werkte het wel oke... 8D

Je kan ook ff die tape uitgang van je 106 op je line in van je soundkaart hangen.. en met een recordertje al je patches opnemen.

Denk er wel om dat je bank a en b appart moet saven..

Zo doe ik het nu gaat net zo makkelijk... :W

Grtzz... :biertje:

Back