Welke orchestra synth?

Plaag

Stamgast
Helleu!

Ik tracht een lichte vorm van filmmuziek te schrijven. Momenteel gebruik ik veel Roland gear zoals xp-50,jv1080 e.a. met hele stapel expansion bards.

Nu ben ik op zoek naar een module die voornamelijk orchestra klanken heeft alsmede ambient/natuur geluiden. Nu heb ik al wat sounds gehoord van bepaalde korgs en emu, maar dat spreekt me niet erg aan.

Iemand suggesties? De voorkeur heeft dat het 2e hands eventueel te verkrijgen is. Max budget- € 800,-

Tnx
P

Ik heb zelf een TRinity Rack (Korg), en daar zitten zeer dikke orchestrale sounds in, klinken erg goed, alsmede inderdaad mooie pads, evolving pads, en een hele zooi andersoortige sounds.. Erg mooie klanken!

Maar plugins eventueel? Ik draai hier ook Eastwest Quantum Leap Orchestra (Silver) en die klinkt echt waanzinnig!!

Een E-MU module met de orchestral ROM er in. E-MU vind ik zelf erg goed klinken (de orchestral ROM heb ik nooit in 't echt gehoord; wel op i~net vruuger).
Heb de E-MU Vintage Synth Pro ooit wel getest en BIJNA gekocht (spijt spijt spijt!!) en die klonk heeerlijk.

Deze dus:

Vintage-Pro-large.jpg

Mocht iemand deze (in goede staat) over hebben, kan ie 't altijd even melden bij me.

Eventueel is er ook een emu virtuoso,hier zitten die orchestral boards al in.
Ik heb hem gehad.hij is goed,in ieder gaval beter als een jv orchestral .je moet alleen niet al te veel eisent zijn .
Zeker als je er een zwaar orkest uit wil pompen,denk ik dat je aan software meer plezier hebt.

Zoals Ethereal al zei:
Maar plugins eventueel? Ik draai hier ook Eastwest Quantum Leap Orchestra (Silver) en die klinkt echt waanzinnig!!

Origineel geplaatst door Ramirez

Zeker als je er een zwaar orkest uit wil pompen,denk ik dat je aan software meer plezier hebt.

Zoals Ethereal al zei:

Tnx voor de reacties,

maarja, ik probeer er een heel orkest uit te pompen. Mijn ervaring met bijvoorbeeld Korg sounds is dat het wel vet klinkt, maar het past niet mooi in een mix omdat de geluiden te phat zijn en andere instrumenten overheersen.

Verder wil ik liever niet met plug-ins werken omdat hardware de voorkeur heeft. :)

Maar ik ga eens naar zo'n Emu kijken!!

Ik weet dat hardware je voorkeur heeft, maar kijk/luister toch maar eens naar SYNFUL orchestra. De demo's klinken waanzinnig realistisch, en het schijnt erg makkelijk in gebruik te zijn. Met 'n prijs van zo'n 380 Euro valt deze nog aardig in je budget ook.

Origineel geplaatst door Eclectus
Ik weet dat hardware je voorkeur heeft, maar kijk/luister toch maar eens naar SYNFUL orchestra. De demo's klinken waanzinnig realistisch, en het schijnt erg makkelijk in gebruik te zijn. Met 'n prijs van zo'n 380 Euro valt deze nog aardig in je budget ook.

Hoi, ik moet inderdaad zeggen dat de fragmenten verassend goed klinken! Met name de strings klinken goed, vooral de solo violin. Alleen is dat bij mijn Rolands ook wel goed voor elkaar. Ik zoek met name sounds voor koper, hout en percussie. Deze ontbreken een beetje in de fragmenten en diegene die aan bod komen die laten nogal wat te wensen over.

Hier een voorbeeld van een van mijn nummers.(uiteraard nog niet af!)
Arise of the Titan

Bedankt voor de reactie!

Plaag

edit, domme hyperlink werkte niet

Ik gebruik oa 4 x JV1080 met elk oa een orchestralboard erin.
Verder 2 x TG-77, een EX5R en een CS6R.
Soms ombepaalde dingetjes een beetje "fleur" te geven een oude S-1100.
Oh,...en wat het ook goed doet: een VP-70 (Voice to midi-converter) om bepaalde toeterjes etc. een live-feeling te geven. Dat is in het begin donders moeilijk maar als je het onder de knie hebt dan,... :W Lukt je niet met joystick en zo.

Alles bijelkaar bijna niet van echt te onderscheiden.

een beetje setup voor filmmuziek.

Kurzweil k2600 , Korg triton/trinity , sampler ( bijv s5000 ) , roland 1080 inc
orch boards :)

Origineel geplaatst door Digimod
een beetje setup voor filmmuziek.

Kurzweil k2600 , Korg triton/trinity , sampler ( bijv s5000 ) , roland 1080 inc
orch boards :)

Heb alle orch boards, sommige dubbel :)

Sampler ook aanwezig,

Ik ga ff kieken naar Kurzweil!

Goed combineren!
ik heb zelf ook de virtuoso2000
zeer fijn klinkend, in combo met een kurzweil/korg/roland module

- Een Roland fantom XR + orchestral + strings + brass expansies

- Kurzweil + orch. exp. klinken ook altijd goed.

Wel iets boven je budget

Emu virtuoso kan ik niet aanraden;
Lees de reviews op harmony-central.com maar
stond er trouwens laatst een voor weinig op marktplaats.nl
(al je er toch een wilt proberen)

Anders toch echt software

Back