Is het JX8P display hetzelfde als in de JX10?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

renepela

Ouwe rot
Deze week is mijn JX10 eens goed nagekeken, omdat ie wat rare kuren heeft met het display. De conclusie is dat alle bedrading en electronica er naar toe goed werken, maar dat het display zelf kapot is. Er vallen delen van letters en cijfers weg. Niet echt schokkend, maar vooral met editten erg lastig, omdat sommige cijfers gewoon lastig te zien zijn.

Helaas blijkt het vinden van een vervangend display niet zo makkelijk te zijn.
Een nieuw display is volgens mij niet meer te vinden. Wellicht is ie uit een kapotte andere synth te halen.
De eerste gedachte is de MKS70 (de module versie van de JX10), maar volgens de reparateur is dat toch een ander display.

De JX10 is in feite twee JX8P's, dus misschien zit in een JX8P wel hetzelfde display als in de JX10. Weet iemand dit heel toevallig? Een van de heren reparateurs misschien?
Als dit zo is kan ik namelijk eens gaan zoeken naar een kapotte JX8P.
Of weet iemand toch een plaats waar ik het juiste display voor de JX10 kan kopen?

Met vriendelijke groet,

Rene

volgens mijj verschillen die displays allemaal van elkaar, maar Pb boemtjak even ik heb hem eens een JX8p display gegeven en volgens mij heeft hij hem nog thuis liggen

Inmiddels kan ik mijn eigen vraag beantwoorden. De jx8p heeft een 16 karakter display. De JX10 een 32 karakter display. Die verschillen dus van elkaar.

Blijft de vraag: Waar haal ik dan een display voor de JX10 vandaan?

Wat mij betreft mag deze gesloten worden. Ik open een nieuwe thread met de vraag waar ik een JX10 display vandaan kan halen.

:slotje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back