mini-studio: welke synth ?

equate

Ouwe rot
Hallo DSF-ers !

Een van de problemen die je als synth freak ondervindt, als je er een LAT-relatie op nahoudt,
is dat je relatief veel minder bezig kunt zijn met muziek maken.

Nu heb ik daar een leuke oplossing voor gevonden: ik heb zo'm mc-303 gekocht en die staat
bij mijn vriendinnetje. Zo kan ik, als me wat te binnen schiet, ff-tjes snel wat uitwerken op dat ding.
Bevalt eigenlijk prima, lekker standaard drumgeluiden, goede sequencer, alleen baal ik er een beetje
van dat ik geen geluiden kan maken/editten. Ook het inspelen via de druktoetsjes is een beetje kl#te
en niet inspirerend.

Dus, nu wil ik aan deze mini set-up misschien nog eens een keer een kleine synth toevoegen:
criteria: geluiden moeten te editten zijn, "normale" toetsen, niet al te groot en niet te duur.

Heeft iemand van jullie misschien een tip ?

Ik zat zelf aan een Yamaha CS1x ofzo te denken, maar is ie een beetje leuk te editten als je niet alleen
"standaard" dance soundjes wilt ?

equate

Zeg, jij hoort met andere knopjes te spelen als je bij je vriendin bent! ;)

Ik zou voor een Alpha Juno 1 gaan, klein en licht, redelijke MIDI specs, en je haalt er redelijk wat sounds uit, en niet al te duur meer. Hoewel misschien wat te simpel als je meer als standaard dance sounds wilt, en niet multitimbraal.

Die MiniKorg zag er ook wel schattig uit op zich.

Neem dan een AN1X. Tweedehands al te vinden voor 350 a 400 euro. Geluiden programmeren op een CS1X gaat wel, alleen echt ver gaat dat niet. Het is echt een zeer eenvoudige rompler. De AN1X daarentegen kun je oneindig veel geluiden uit halen. Deze synth zal je zeker niet teleurstellen. Leuk alternatief is misschien een K-station, alhoewel deze wel wat duurder is.

micro modular? voor een leuk prijsje 2e hands te koop en .....micro. een leuke module kan natuurlijk ook altijd .

novation k-station....lekker compact, wel normale toetsen itt mini-keys van de korg microkorg....lekker makkelijk te bedienen en goeie synthengine...als ik ooit een supercompacte setup zou kopen zou ik de yamaha RS7000 met de k-station kopen....dat moet voldoende zijn

ja ja...maar met goedkoop bedoel ik dus max 250,- euro.
Een K-station ofzo zie ik dan toch eerder in mijn echte studio verschijnen.

Misschien is een oude roland D-serie wel wat?

Origineel geplaatst door STicKX
waarom geen goedkope roland module met een klein midi keyboard?

omdat het een beetje compact moet blijven

equate

[vloeken in de kerk]

Wat dacht je van een laptoppie?
(mijne is in de reparatie maar mis hem zo!)

[/vloeken in de kerk]

Origineel geplaatst door fuse
[vloeken in de kerk]

Wat dacht je van een laptoppie?
(mijne is in de reparatie maar mis hem zo!)

[/vloeken in de kerk]

Ik denk dat een beetje laptop toch wel wat duurder is dan 250 euro....

equate

Die microkorg werkt zelfs op batterijen en is hardstikke klein. Aanslaggevoelige minitoetsjes, vocoder en bijgeleverde mic.
Laat je vriendin even een mooi draaghoesje naaien en dan kan je hem overal mee naar toe slepen....

Wel wat duurder, maar als je iets doet....

Origineel geplaatst door equate

Ik denk dat een beetje laptop toch wel wat duurder is dan 250 euro....

equate

Moa, even in Beverwijk shoppen. ;)

NEE, FOUT!!!!

Maar je komt dan wel uit op een 10 jaar oud instapmodel rompler/analoogje voor dat geld.

Origineel geplaatst door fuse

Maar je komt dan wel uit op een 10 jaar oud instapmodel rompler/analoogje voor dat geld.

Nou ja, dat zou toch perfect zijn? Net alsof een mc-303 zo duur is. Ik bedoel dus ook echt
gewoon goedkope spullen...maar je moet er wel wat mee kunnen.
Zolang er maar "normale toetsen" opzitten, midi, niet te groot, en een beetje te editten.

equate

Áls je daan voor de cs1x gaat, kan je net zo goed een rm1x kopen en de mc303 de deur uit doen! cs1x en rm1x hebben volgens mij psies dezelfde synthengine. En een midikeyboardje ofzo.....

uuuhm, een CS1X is al helemaal geen optie als een module (bijv een 19") en een simpel keyboardje (zoals de Oxygen) al te groot is.

Origineel geplaatst door STicKX
uuuhm, een CS1X is al helemaal geen optie als een module (bijv een 19") en een simpel keyboardje (zoals de Oxygen) al te groot is.

Ach, dat zou nog net moeten kunnen...
Maar een module + mc303 + midikeyboard is weer niet compact: veel kabelzooi !

Ik zag trouwens dat die K-station in Duitsland nu ook weer niet zo heel erg duur is.....

equate

Back