als je een 2dehandse Roland XP koopt

fabrizio

Ingeburgerd
welke koop je dan best, als je het doet voor de orkestrale sounds? xp3? xp50? xp80?
ik zie ze allemaal vrij regelmatig passeren, maar weet niet welke te kiezen. (ik ken er uiteraard ook geen ene bal van!)
is zo'n ouder xp te verkiezen boven bijvoorbeeld een nieuwe yamaha mm6? (opnieuw vanuit het standpunt van iemand die op zoek is naar orkestrale sounds om songs arrangeren.)

Eentje waar SR-JV80 expansionboarden in passen.

En dan de volgende boarden ergens zien te vinden:

SR-JV80-02 Orchestral
SR-JV80-02.jpg

SR-JV80-16 Orchestral II
SR-JV80-16.jpg

SR-JV80-13 Vocal (als je nog ruimte hebt)
SR-JV80-13.jpg

XP30 heeft de Orchestral 1 en het Sessionbord al standaard ingebouwd geloof ik en dan heb je nog 2 slots.

Lijkt me de beste keuze van het stel

Als je al een midikeyboard en sequencersoftware hebt kun je ook voor de JV-modules kiezen, dat zijn qua toonopwekking dezelfde apparaten. En ik heb er één te koop waar het vocal en orchestral I board al inzitten :engel:

De MO6 (dus niet de MM6) is misschien wel interessant voor je. Voor orchestrale sounds is de MO (met MotifES engine) een goede keus, denk ik.

Origineel geplaatst door Septic
XP30 heeft de Orchestral 1 en het Sessionbord al standaard ingebouwd geloof ik en dan heb je nog 2 slots.

Lijkt me de beste keuze van het stel

Kan je die dance expb er niet uitrekken bij die xp30? Dan zou Xp30 idd wel de beste keuze zijn. Is al vanaf een euro'tje of 450 te vinden, alleen die boards zijn zeldzaam. Vooral die orchestral2...en ook nogal prijzig.

Als TS veel geld heeft zou hij misschien beter door kunnen sparen voor een Fantom Xr en dan wat SRX boards kopen. Dan heb je wel 128 voice polyphony. En dan ben je wel klaar met een srx-06 (orchestral) en een srx-04 (strings)

Laatst gewijzigd:
Back