Het grote inear monitor thread.

MusiQmaN

Drummer, tech.
Kom maar op. Welke heb jij, waarom, hoe duur etc..

Brand los.

Ik heb er zelf 2:

244934938.jpg

Voicetronic VT-05 dual in ears (op maat werd me wat te gortig, zeker dual)

Ik ben de naam hier nog niet tegengekomen, terwijl me dit een hele mooie oplossing lijkt tussen de standards en op maat gemaakte. btje in het rijtje van de E5c / g.

Alleen vind ik hier het voordeel dat er een losse kabel aan zit, dus je kan m verwisselen als deze onverwachts breekt (en dat kan gebeuren, met een E5 ben je je hele oortje kwijt, hier niet standaard inear kabeltje) De kleur vond ik ook wel mooi. Wel ng wat gele schuimpjes halen denk ik.

Ik ga deze oortje gebruiken in combinatie met een bassshaker voor mn optredens.

242521915.jpg

En deze:

767696869909.jpg

Sennheiser/Futuresonic IE3

Wat een lekker geluidje zeg. Volle bas en een makkelijke pasvorm. Voor mp3 gebruik en als backup.

(ik gebruik ook nog een HD-25 voor het spelen met samplers en het oefenen op mn elec. drumkit maar daar gin t hier niet over)

Ik gebruik de inears liever dan bijv. een HD. omdat grote koptelefoons voor mijn gevoel teveel afsluiten (te weinig contact met de rest van de band/omgeving) en ... omdat ik erg gesteld ben op mn in gel gestoken en goed gemodelleerde haar ;)

SHURE heeft zowat de beste Inear-systemen. Wereldwijd ongeveer de standaard in PA-gebruik.
Wel prijzig maar ideaal om je gehoor finaal naar de bliksem te helpen...:D

idd de prijzen helemaal vergeten :)

De Voicetronics kosten 599 en de Sennheisers 100 euro.

ik krijg de Voicetronics morgen of dinsdag binnen, en ben erg benieuwd naar het verschil met de bekendere spelers als Shure (ook benieuwd of de duurdere prijs waard izjn natuurlijk)

even nieuw leven in blazen.

Ben op zoek naar iets inears voor bij de laptop.
Hoofdreden is zo compact mogelijke setup voor onderweg.

Ik heb een AKG K701 en die is best groot en heeft veel prik nodig (62 ohm)

Ik zag dat akg ook inears maakt van rond de 70-100 euro maar op het gebied van inear is shure de beste, ook in prijsklasses t/m 1000 euro.
Iets draadloos wil ik niet, gewoon iets wat goed klinkt, als het even kan onder de 100 euro.

Om er echt iets aan te hebben (en niet toch onverhoopt je oren te vergallen) kun je het beste gegoten exemplaren aanschaffen. Ben je van achtergondgeluid af en hoef je m dus niet zo hard te zetten. Wel ben je ook gelijk van je contact met de buitenwereld af, maar goed je kunt ze uitdoen als het nodig is.
Is zomaar een iddetje...

Back