amiga als sampler/drumcomputer/synth gebruiken dmv midi

remi v

Stamgast
hallo

ik had even een vraag is het mogelijk een amiga te gebruiken als sampler/drumcomputer dmv midi?
dat ik gewoon in nuendo noten kan aanslaan die de amiga dan afspeeld? theoretisch is het mogelijk mogelijk nu zou ik alleen willen weten of het gaat en zoja hoe

bedankt voor de aandacht

nee volgens mij niet bij deze forum gaat het erover om de amiga als sequenser te gebruiker ik wil de amiga als slave draaien zeg maar dat ik de noten niet in de amiga maak maar gewoon op de pc

Het zou heel makkelijk moeten zijn, al weet ik niet of er ooit programma's voor geschreven zijn. Maar vanuit een programma als Amos of Amos Professional is het een eitje om zowel MIDI binnen te halen als om samples af te spelen dus ik denk dat het met wat enthouasiasme en kennis ook zelf wel te doen is als je een beetje kunt programmeren.

Grootste nadeel lijkt me dat je op de Amiga maar 4 geluiden tegelijk af kunt spelen waarvan 2 op het linkerkanaal en 2 op het rechterkanaal. Als je hem als stereosampler gebruikt heb je dus maar 2 noten polyfonie, en als monosampler 4.

thankz voor de reacties

die links ga ik vd week is allemaal uitzoeken :D zitten volgerns mij bruikbare dingen

idd je kan maar idd 2 kanalen gebruiken of 4 samples over 2 kanalen wil de amiga gebruiken voor breaks en wat samples en wat melodietjes de amiga heeft zon krachtige en karakterestieke sound gaat vet klinken met vette plugins :D

Amos pro heeft geen MIDI commands dacht 'k!
Ik gebruik hiervoor BnP....

Direct de serial poort inlezen gaf slechte resultaten in't verleden bij mij...

Verder is't idd mss eenvoudig om een 'basic' sample player te coden in amos,
maar ik denk toch dat je er al aardig wat tijd moet insteken voor een bruikbaar resultaat.

Beter is bv. MidiIN te gebuiken,
of SoundStudio in slave mode...

Coded in C of in asembler ipv. basic voor realtime triggering.

Beide heb ik jaren geleden (zo eens) gebruikt.

....

MidiIn heeft dacht ik 32 sample channels,... maar ik kan me vergissen

Soundstudio heeft ook mixed mode, tot 64 channels,
maar 't beste en't snelste is gewoon 4 channels gebruiken.

De tijd van alleen maar een amiga sound in een track gebruiken is nu wel passe vind 'k.

Ik kom al toe met 2 instrumenten op 1 sample channel..( Met soundstudio)

Back