yamaha electone c35

Nog even een leuk weetje mischien. . .

Ik heb zojuist een oude Yamaha CSY-2 gekocht. Daar zit een SY-2 ingebouwd, en dan niet alleen de presets, maar compleet te editten door een echt fiilter ! Te bespelen op het bovenklavier (3,5 octaaf) en ook via de basspedalen. WAT NOU MOOG TAURUS ? YAMAHA !!!
Dit alles door de ingebouwde lesliespeaker sturen en voilla. Echt SUPER !

dit is dus t organ met de ..sy1/2 preset synth erin ..vet vet

iemandmn c35/55 overnemen staat egt in de weg ..
wil fitnissen daaro ..in die kamer

yoke

Klopt, maar dan niet alleen de presets op een derde klaviertje zoals bijvoorbeeld bij een D-85, maar een volledige SY-2 ! Ennuhhh. . . Een echte roterende leslie !!!

Klopt, maar dan niet alleen de presets op een derde klaviertje zoals bijvoorbeeld bij een D-85, maar een volledige SY-2 ! Ennuhhh. . . Een echte roterende leslie !!!

mijn organ ..met leuke arpegio/ritme box
kostte niet te veel ..stond aan de overkant van mn flat

2ehandswinkel

maar soon scy2..is denk wel wat meer geprijst
meesten weten dat twatmeer dan organ is

en wat zeldzamer

Da's wel een gaaf orgel ! Hoezo dat ?

Oooh, ik heb er zelf eentje gehad, en het is wel een erg aardige kandidaat in de mega-orgel sector, zo tussen de Yamaha's door... (ook een beetje hetzelfde idee kwa gewicht :D)

Zo'n CSY weegt niet zoveel hoor. Die pak je alleen op als je je kwaad maakt. Een Grand Theatre is wel een zware jongen denk ik. Even als voorbeeld; Mijn EX-42 180 kilo, schoon aan de haak. En dan komen die kleerkasten van speakers nog, en de pedalen plus bank. Maar dan heb je ook wat :D

mijn organ ..met leuke arpegio/ritme box
kostte niet te veel ..stond aan de overkant van mn flat

2ehandswinkel

maar soon scy2..is denk wel wat meer geprijst
meesten weten dat twatmeer dan organ is

en wat zeldzamer

De vorige eigenaar wist dat er een synthesizer in zat, maar dat was dan meer omdat dat er op staat. Verder wist ie er niet veel van. En dat werd dus ook kringloopprijs.
Zo heb ik een tijdje geleden ergens een CS-5 opgehaald die bovenop een orgel stond bij mensen in de woonkamer. Hadden ze destijds nieuw met het orgel gekocht omdat hij in de winkel zo leuk klonk bij de demonstratie. Eenmaal thuis kon hij er niets mee beginnen. Heeft jaren in de woonkamer gestaan zonder wat mee te doen. Zelf nog een orginele Yamaha kabel erbij van jack naar tulp voor in het orgel. Orgel stond te koop op marktplaats, met de CS-5 er bovenop. Mailtje gestuurd wat hij dan voor de CS wilde hebben en dat ik het orgel niet hoefde. Kreeg ik een heel gewichtig antwoord terug dat hij daar toch nog wel 25,- euro voor wilde hebben. Ben toen maar niet meer gaan afdingen en heb hem opgehaald.
Heb ik ook eens een keer een mazzeltje.

Het blijft dus opletten op marktplaats !

Haha ja, zo heb ik jaren geleden 'n CS-50 (ook niet misselijk) opgehaald voor een niet-te-gekke prijs, waarbij de verkoper opmerkte dat er 'zo'n slecht pianogeluid' uitkwam en dat hij 'm daarom maar op zolder had gezet... :D

OT; voor het naar binnen sjouwen van m'n Eminent 2500 had ik 4 man en een 'hondje' nodig (dat vervolgens sporen in m'n vloer trok van het gewicht....) - 160 kilo, naar ik me heb laten vertellen... :D
Toen ik hem wegdeed (via 't orgelforum), had de koper gelukkig voorzien in de steun van 2 collega's... hij bleek begrafenisondernemer, dus schrok niet zo snel van een beetje tillen...

Die knakker van Sound-on-Sound had voor z'n GX-1 (het beruchte verhaal over de aankoop vanuit Australie) zelfs de pui uit z'n huis moeten laten breken, heb ik gelezen...
heb jij ook zo'n verhaal meegemaakt? :D

Drama's zijn het, Die verhuizingen, haha ! Ik heb ook standaard 2 hondjes bij me als ik op pad ga.
Een Eminent 2500 heb ik nog nooit versjouwd, maar ziet er inderdaad ook HEEL zwaar uit. Het GX-1 verhaal herken ik wel een beetje. Een EX-42 is precies even groot, vandaar. Maar hier kwamen er gelukkig geen sloopwerkzaamheden aan te pas. Staat gewoon op de bijgane grond in de woonkamer te pronken, via de schuifpui geloof ik. Past overigens ook door een normale deur hoor als je de pedalen er af haalt. Hij is hier binnenshuis ook al een paar keer verplaatst.

Wij hebben de Eminent 2000GT met 2 personen van Den Haag naar Delft (op het zevende :D) verhuisd. En toen die daar weer wegging, deed de pianoverhuizer het op zijn ukkie. Maar het blijft een joekels zwaar ding.

Terzijde: ik heb nog nooit een "megamazzeltje" gehad bij het kopen van instrumenten. Maar ook nog niet bedrogen geweest, en altijd voor een "juiste" prijs kunnen kopen. Dus klagen doe ik niet. :)

Tsja. . . Wat is een megamazzeltje ? 1 keer een Yamaha CS-5 voor 25,- en een keer een Hammond A-100 bij de kringloop voor 115,- Maar da's geen mega toch ?
Maar ook wel eens miskopen gedaan. . .
En voor wat betreft juiste prijzen. . . Het is ook vaak wat de gek (zoals ik) er voor geeft natuurlijk !

Ah dus JIJ bent die gek! ;)

Jouw 2 voorbeelden noem ik wel megamazzeltjes. :)

Verder is het inderdaad wat de gek ervoor geeft. Ik merk dat ik voor sommige synths niet gek genoeg ben als ik naar de huidige marktprijzen kijk. :D

Yeah, thats me :D

Nee, een megamazzeltje vindt ik een CS-80 ergens van zolder. Vroeger van m'n vader geweest of zoiets. En dan van; doe maar een bosje bloemen. Da's pas mazzel.

Back