Die super studio in Belgie, naam gezocht!!

Brice

Stamgast
hallo,

kben zo vroeger ooit eens een website van een super vette opnamestudio in Belgie tegengekomen, met allemaal Neve mengpanelen en mega dikke vocal zalen en zelfs een hotel waar je als artiest kan verblijven zodat je maar naar beneden hoeft te gaan om op te nemen.

Ringt dit bij iemand een belletje en kan je me de naam geven? Ik zoek hier op internet maar vindt'm niet meteen:r

merci!!

Staat volledig op veren dacht ik toch? Ben er ooit ook 'toevallig' geweest...Mooi...

Yep, en je kan er gerust met een flink uit de kluiten gewassen helikopter op het dak landen zonder dat ze daar binnen ook maar iets van horen. Allemaal heel indrukwekkend. Net daardoor vind ik het zo bizar dat de studio in de pop/rockwereld geen grotere rol speelt…

Groetjes,
Gert

Origineel geplaatst door gertvanhoof
Net daardoor vind ik het zo bizar dat de studio in de pop/rockwereld geen grotere rol speelt…

Groetjes,
Gert

Staan toch aardig wat grote namen bij hun clients..

Mja, maar het aantal grote namen staat m.i. toch niet in verhouding tot het technische kaliber van de studio. Op het vlak van faciliteiten en akoestiek heb je hier echt wel te maken met een exemplaar van wereldklasse.

Groetjes,
Gert

Inderdaad Gert,daar valt zeker iets over te zeggen...Alhoewel er toch een paar serieuze namen in hun klantenbestand zit...Ik vermoed dat buiten de studio zelf de omgeving misschien ook wel een rol speelt.Ik fantaseer ff dat ik als artiest kan kiezen tussen de meest gerenomeerde studios op wereldvlak,dan zou ik toch liever ergens in NY of in London ofzo gaan zitten.Da's natuurlijk héél subjectief,maargoed het kan een rol spelen...Verder moet ik ook zeggen dat de mensen die er zitten ook een grote rol kunnen spelen in het al dan niet boeken van een studio,niet dat ze in galaxy geen competent personeel hebben, integendeel, ik ben er van overtuigd dat galaxy pro resultaten aflevert, maar credibility is toch iets wat tijd neemt om op te bouwen...Ik zou bvb liever naast een gevestigde waarde dan naast een relatief onbekende speler die wel ook zijn vak erg goed kent zitten...En tenslotte zijn het de klanten die dit soort mensen/wensen kunnen betalen/aan de haak slaan waar Galaxy op mikt...Aan de faciliteiten zelf zal het volgens mij niet liggen...Erg professioneel en stijlvol gedaan...

Allemaal prima argumenten, wat mij betreft. Toont weer eens aan dat het tegenwoordig serieus knokken is in de bovenlaag van de studiowereld en dat handenvol topmateriaal helemaal geen garantie zijn dat je 't pleit wint. Ironisch genoeg kunnen de net iets mindere goden — en da's absoluut niet negatief bedoeld — de vraag amper bijhouden. Studiomanagement is meer dan ooit een kunst op zich…

Groetjes,
Gert

Origineel geplaatst door gertvanhoof
Mja, maar het aantal grote namen staat m.i. toch niet in verhouding tot het technische kaliber van de studio.

Mwoa...........Er staat best een indrukwekkende aantal namen op hun cv.

Van A-Ha tot Zita Zwoon
:D

Misschien iets bescheidener opgezet, maar niet minder professioneel, heb je in België wel meer studio's, dus concurrentie speelt ook een rol. Ik kom geregeld langs Motor Music studio's (ik zeg langs, niet in :)) en daar rijden de artiesten bij wijze van spreken af en aan. er staat geen hotel boven, maar dat buiten beschouwing gelaten lijkt het me een fantastische studio om een album in te blikken.

Studiomanagement is meer dan ooit een kunst op zich…

Volledig mee akkoord!

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Ik kom geregeld langs Motor Music studio's (ik zeg langs, niet in :)) en daar rijden de artiesten bij wijze van spreken af en aan.

Ik wou eigenlijk geen namen noemen, maar daar had ik 't dus over. Een degelijke, maar al bij al bescheiden studio in the middle of nowhere (zowat achter mijn deur, dus ik weet waarover ik spreek), zonder sterproducers of dito allures, maar met een bomvolle agenda.

Groetjes,
Gert

Ik wou eigenlijk geen namen noemen, maar daar had ik 't dus over. Een degelijke, maar al bij al bescheiden studio in the middle of nowhere (zowat achter mijn deur, dus ik weet waarover ik spreek), zonder sterproducers of dito allures, maar met een bomvolle agenda.

Dit kan ik zeker aannemen,maar ik denk dat we dan in een iets andere doelgroep zitten qua clienteel en budgetten...Of zit ik er naast? Niet dat zij daarom minder goed resultaat afleveren...

Back