Adat naar 4 x s/pdif ?

dione

hardkoor
Bestaan er kastjes die adat signaal in 4 x s/pdif om kunnen zetten ?

Ik ken wel eentje van RME die adat naar aes kan doen,maar zijn er ook andere alternatieven ?

Had al eens op het net gekeken,maar heb eerlijk gezegd niks kunnen vinden...

Volgens mij niet. Heb er ook al naar gezocht.
Dichtst wat in de buurt komt is een Friendchip router.

Als je een beetje handig bent met electronica ... je kan de ADAT-chips afaik gewoon va nLaesis kopen, en die doen eigenlijk niet meer dan ADAT opsplitsen naar 4 keer SPDIF. Ik ben ooit een volledig schema tegen gekomen op het net voor een ADAT-to-4x-SPDIF. Je moet maar eens rondgooglen.

Origineel geplaatst door Sioux
Friend-chip doet dit inderdaad perfect. Ik heb een DMX32 van ze. Niet goedkoop, maar wel erg gaaf spul. Meer informatie op http://www.friend-chip.de/

dank u...alleen die adat naar s/pdif converter is verder geen info van te vinden...

He dione,

volgens de handleiding van die rme adi4 dd kun je de aes outputs schakelen tussen pro (aes) consumer (s/pdif) en optical (s/pdif via adat poort). De output impedantie en peak to peak voltage word aangepast zodat het mogelijk word om dus s/pdif interfaces te kunnen gebruiken in plaats van aes. moet je alleen nog wel die xlr's omzetten in tulp.

hoop dat je er wat aan hebt.

mvg,

Thomas

Origineel geplaatst door sureshotstudio
He dione,

volgens de handleiding van die rme adi4 dd kun je de aes outputs schakelen tussen pro (aes) consumer (s/pdif) en optical (s/pdif via adat poort). De output impedantie en peak to peak voltage word aangepast zodat het mogelijk word om dus s/pdif interfaces te kunnen gebruiken in plaats van aes. moet je alleen nog wel die xlr's omzetten in tulp.

hoop dat je er wat aan hebt.

mvg,

Thomas

Dank je,ik had dat ook al gelezen...maar dat wordt (met kabels) een erg dure oplossing ook...

Op zich lijkt het een simpel probleem om zoiets te fabrieken.
Denk dat je alleen nat gaat als je ook rekening moet houden met meerdere clocksignalen die al dan niet gesynced moeten worden. Daarom dat die Z.sys muk ook zo verrekste duur is.

adat to spdif

adat to spdif

Alesis AI-4 wil do da trick,rond de 400 euro, nieuw moeilijker te vinden tegenwoordig. Als je erbij wil routen denk dat een midiman /m-audio Digipatch 12x6 wel iets voor je is, alleen 2dehands nog te vinden weliswaar.
Grtz

Back