GPU interessant voor Plug-ins ?

Domino

Ingeburgerd
Hoi,

Ik las dit van de week en misschien is het wel interessant voor de plug-ins die
veel DSP power vragen, of die nog in de toekomst gaan komen.

GPGPU.

nVidia wil een nieuw merk in de markt zetten waar het zijn gpgpu-oplossingen onder kwijt kan. Gpgpu staat voor het uitvoeren van niet-videogerelateerde taken op de grafische processor in plaats van op de cpu. ATI gebruikt de term 'Stream Computing' voor hun gpgpu-oplossingen.

nVidia maakt vooralsnog gebruik van de codenaam Cuda om gpgpu aan te duiden. Het bedrijf hoopt deze techniek in de lucratieve high-performance computing-markt te introduceren; deze markt zou goed kunnen zijn voor zo'n slordige 1 miljard dollar per jaar. Dat is een verdubbeling van het huidige wat nVidia met hun Quadro-producten uit dit segment weet te halen.

wiki:
GPGPU stands for General-Purpose computation on GPUs. With the increasing programmability of commodity graphics processing units (GPUs), these chips are capable of performing more than the specific graphics computations for which they were designed. They are now capable coprocessors, and their high speed makes them useful for a variety of applications. The goal of this page is to catalog the current and historical use of GPUs for general-purpose computation.

Groetjes,
Angelo

Het meest interessante lijkt me een universele VST 2.3+ VST plugin wrapper.

Daar zou erg veel animo voor zijn, zelfs als je er 49 of 99 euro voor zou vragen.

Origineel geplaatst door Acidfever
Het meest interessante lijkt me een universele VST 2.3+ VST plugin wrapper.

Daar zou erg veel animo voor zijn, zelfs als je er 49 of 99 euro voor zou vragen.
Is technisch onmogelijk... Waarom weet ik niet precies, maar het berust op hetzelfde principe als de reden dat Linux gecompileerd voor x86 niet werkt op PowerPC.

Wat Steinberg wel kan doen is hun SDK uitbreiden met interface voor deze GPU platform ism met compilers van die GPU's zelf. Maar denk niet dat een GPU bouwer trek heeft om dit te bouwen trouwens omdat de market heel klein is (relatief gezien).

Back