(trance / dance) project 23F vs. mrt - the subliminal 2 - break the ice pt. 2

Origineel geplaatst door MeThOxY
Ik luister de mp3 dan ook regelmatig.

Thanks Methoxy!
Mijn mp3 of die van Chicane? :W
Chicane, dat is al heel lang geleden dat'k daar naar luisterde maar inderdaad zeer relaxte muziek.

In ieder geval heb'k een update gedaan:
- iets spaarzamer met de galm (heb wat high & low damping opgezet) op de voc (smeerde, terecht opgemerkt, teveel dicht)
- de main lead iets gecentreerder gezet (en meer gedefinieerd)
- mix iets strakker (rustiger) in de bas en sparkelender, momenteel heeft het wel meer de sound die'k wilde bereiken.

Martijn.

Vind dat breed ''uitgemixt'' wel lekker. Kost je wel een beetje detail en rust, persoonlijk gezien...
Zou er toch wat meer helderheid,rust en een ''andere'' manier van ruimtelijk indelen proberen te zoeken, zonder de plaat direct een zijn ''breedde'' weergave aan te tasten.

Zang zou ik wat helder,sprangelender maken. Maar met je stem in combi met het sfeertje van het nummer kan wel opzich. Hoe het klink het een zangeres weet ik niet, dat zou ik moeten horen. Krijgt het wel een totaal ander gestalte van dank ik...

Wel een maf einde ??

Verder veel succes gewenst

:confused: :kimono:

Hij klinkt al stukken beter!

Ik vind het refrein "Found what I'm looking for" geen meerwaarde hebben. Hier is je zang het minst. Zou ik schrappen. Misschien vervangen door een paar loze kreten, maar waarbij je minder de hoogte ingaat. Je gaat knijpen in de hoogte en dat is niet mooi. Zet anders een advertentie voor een zangeres.

hey! Lekker nummer!

Ik heb alleen de laatste versie gehoord, dus heb geen idee hoe het origineel was.
Ik zou zelf de delay op de baslijn helemaal uitzetten, hij klinkt lekker 'latelybass' en mag best zijn eigen plaatsje hebben :)

De progressie met de pads rond 01:00 vind ik ook erg lekker, fijne akkoorden.
Het stemgeluid doet me een beetje aan Michael Cretu (Enigma) denken. Een mannelijke stem in dit soort trance vind ik erg mooi, ik zou het zeker niet vervangen door een vrouwenstem :)

Verder heb je een (lange) break op 01:58, en dan ook nog eens rond 03:20.. en dat maakt het geheel wellicht een beetje langdradig. Misschien dat deel vanaf 03:20 gewoon schrappen, of vervangen door een leuke FM solo oid :)

Voorderest mag hij zo mee in een ASOT mix!

:okdan:

Origineel geplaatst door SideFX
hey! Lekker nummer!

Ik heb alleen de laatste versie gehoord, dus heb geen idee hoe het origineel was.
Ik zou zelf de delay op de baslijn helemaal uitzetten, hij klinkt lekker 'latelybass' en mag best zijn eigen plaatsje hebben :)

De progressie met de pads rond 01:00 vind ik ook erg lekker, fijne akkoorden.
Het stemgeluid doet me een beetje aan Michael Cretu (Enigma) denken. Een mannelijke stem in dit soort trance vind ik erg mooi, ik zou het zeker niet vervangen door een vrouwenstem :)

Verder heb je een (lange) break op 01:58, en dan ook nog eens rond 03:20.. en dat maakt het geheel wellicht een beetje langdradig. Misschien dat deel vanaf 03:20 gewoon schrappen, of vervangen door een leuke FM solo oid :)

Voorderest mag hij zo mee in een ASOT mix!

:okdan:

Bedankt voor het compliment :).

Zoals je zegt: het overwegen waard om er een extra leadje bij te voegen op de 'dodere' momenten, ofwel gewoon een kortere versie te maken (soort van radio edit).

'k Ben nogal gewend om langzaam op te bouwen, maar voor dit soort muziek mag't misschien wel iets vlotter (Nu'k me herinner: ik vond extended versions van vocal trance - platen vroeger ook altijd saai in de eerste 3 minuten 8))

Origineel geplaatst door mrt
'k Ben nogal gewend om langzaam op te bouwen, maar voor dit soort muziek mag't misschien wel iets vlotter (Nu'k me herinner: ik vond extended versions van vocal trance - platen vroeger ook altijd saai in de eerste 3 minuten 8))

Die eerste 3 minuten zijn er ook voor om gemixt te worden met de voorgaande plaat heh ;)

:koffie:

Back