progjes voor previewen samples in explorer?

Om het doorzoeken en organiseren van mijn sample library (voornamelijk drumsamples) te vergemakkelijken zoek ik progjes waarmee ik snel en direct vanuit windows explorer samples kan previewen.
Ik heb al gevonden Soundspace
maar weet iemand er nog meer? Ik meen me te herinneren dat de makers van fruityloops ook iets dergelijks hadden wat je kon downloaden, maar kan het zo gauw niet vinden.

Check sourceforge.net, in de audio sectie, voor open-source gratis progjes.
Een andere benadering : vergeet de crappy windows explorer, gebruik Total Commander en je kunt met F3 elke file meteen afspelen.

Origineel geplaatst door Sam_Zen
Check sourceforge.net, in de audio sectie, voor open-source gratis progjes.
Een andere benadering : vergeet de crappy windows explorer, gebruik Total Commander en je kunt met F3 elke file meteen afspelen.

Of beter nog, druk control-Q (quick view) in Total Commander en gebruik alleen de cursortoetsen om door de files te lopen.

is die preview functie in TC een beetje snel dan? Ik gebruik naast explorer namelijk ook Xplorer2 maar daar is de preview te langzaam om snel door lange rijen drumsample te lopen. Met dat progje wat ik in mijn eerste post noemde reageert het wel lekker snel.
Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo'n fan van die oldskool look van TC :)

sourceforge had ik ook al gekeken, maar er is zoveel gratis audio shit dat het een beetje lastig is om zoiets specifieks te vinden.

*edit* KVR bood uitkomst :)
dit is dat fruitloops progje http://www.sonicspot.com/fastwav/fastwav.html

2 NiFF
Je hebt gelijk, dan gaat het nog sneller.

2 King of Snake
Als het je allereerst om een fancy look gaat, dan is TC inderdaad niet geschikt.
Maar achter die 'oude' look gaat wel een zeer geavanceerd programma schuil.

nou dat wil ik niet zeggen natuurlijk! Maar het speelt wel mee voor mij ja. Ik weet dat TC een geavanceerd programma is, iets anders heb je mij niet horen beweren. Ik zal er zeker serieus naar kijken, want de audio preview heb ik nog niet uitgeprobeerd.

In deze thread op KVR vond ik trouwens wat links naar diverse wav browsers.
Het enige probleem wat ik echter ontdekte was dat geen van deze browsers 24 bit samples ondersteunt.
De enige die ik tot nu toe gevonden heb die dat wel doet is Loophorse Mini

Laatst gewijzigd:
Back