Jeroen48 doet de deur open...

jeroen48

Nieuwkomer
Hallo,

Na enige twijfel eindelijk de eerste stap gemaakt in de hardware synth wereld.
Werkte normaal alleen maar met software, heb er nu een X-station 25 bij.
Werk met FL studio 6/7 en hoop op dit forum een hoop informatie bij te krijgen zodat mijn muziek ook beter wordt.

Zouden mensen nog dingen van me willen weten moeje maar ff een berichtje sturen.

Groeten!

Hallo daar..

Welke hardware synths heb je dan ? :confused:

Welkom op het Forum , laat de deur nog maar even open dan kan ik een :peukie: roken

Ik heb het nog lange na niet voor elkaar.... Heb nu V-station VST juist geinstalleerd... X-station via USB aangesloten op mijn geluidskaart (M-Audio 2496) en mijn tijdelijke stereo even ook op de geluidskaart aangesloten.

Als ik nu in Fruity loops 7 in MIDI instel dat ik X-station wil gebruiken werken pianotoetsen wel.
Krijg de knoppen wel aan de gang, maar telkens na instellen lukt het me niet om deze configuratie op te slaan ? Anders moet ik elke keer weer opnieuw instellen en das nogal irritant.

Tevens moet het toch ook lukken om wat geluiden uit de x-station zelf te krijgen maar dat lukt me al helemaal niet... Zal er denk toch iemand bij moeten halen, internet wordt ik niet veel wijzer van en het boekje al helemaal niet.

groeten

Bedankt voor je reactie, ik ga dat idd eerst eens doen, die manual goed doorspitten, daar staat zoiezo een hoop nuttige info in.... Denk dat het nu niet werkt omdat die template van FL studio 4.5 erinstaat... Ga ff lezen hoe ik een nieuwe toevoeg....

Het vervelende is met FL kan ik redelijk wat maken... Maar met Cubase krijg er totaal niets uit hoor :P

Ik ben nu al enige uren bezig om de x-station als controller te gebruiken op die v-station VST die weer in FL 7 nu zit.

Telkens via FL voer ik ze handmatig in dan opslaan, FL afsluiten, restart en hopla alles pleite...

Doe dus ergens iets fout, heb zojuist e template editor gedownload maar die doet oowk weinig met de templates die ik verstuur naar de x-station... even doorpuzzelen...

Back