CS6r + 2x PLG €275

Fles

THEMATIC
Op marktplaats. Dit is een koopje, ook als je alleen de plg's wilt, krijg je de cs6r er zowat gratis bij.

Origineel geplaatst door René
Dat is waar. En zou ik toch voor de MOTIF gaan. Of de EX5.

Volgens mij heb je met die EX5 niet zo gek veel meer in huis. 't Is een smaakkwestie uiteraard, maar ik vind de 6x / s30/s80 best behoorlijk klinken. Ik vraag me af in hoeverre het rompler gedeelte anders is van de EX5.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Volgens mij heb je met die EX5 niet zo gek veel meer in huis. 't Is een smaakkwestie uiteraard, maar ik vind de 6x / s30/s80 best behoorlijk klinken. Ik vraag me af in hoeverre het rompler gedeelte anders is van de EX5.

Fdsp, AN en Vlsynthese plus sampling/rompler, dat heeft geen een andere yamahasynth...:doei:

Tis de synth met een mooie sound, maar de minst logische editable synth ever:D

desondanks wel een net prijsje. Voor de AN sound kun je beter een AN1x kopen. Vanaf het synthmenu in de CS6r zijn de boards niet logisch te editten. Gevolg frustratie na frustratie. Editten gaat beter via de PC editor, alleen werkte dit ook niet optimaal. Ik had er steeds problemen mee en het werkte niet via mijn AMT8 midi interface. Alleen met de CS6r midi interface. Ben blij dat ik van de synth af ben

Origineel geplaatst door VlEen
Fdsp, AN en Vlsynthese plus sampling/rompler, dat heeft geen een andere yamahasynth...:doei:

cs6x/r heeft toch ook (rudimentaire) sampling? En deze met een an bord erin heeft ie nog meer stemmen ... nou jij weer ;)

Origineel geplaatst door Catalunya
Tis de synth met een mooie sound, maar de minst logische editable synth ever:D

Valt toch wel mee? Ja, het systeem is anders dan bij de Rolands, het heet allemaal weer net anders, effe wennen dus. Moet je es met samplers aan de slag gaan: Rolands, Akais, Emus, Yamahas, Ensoniqs: allemaal anders, zelfde namen voor verschillende parameters, pffff.
En editten van de extra parameters van het PLG150AN board is geen probleem met de AN200 editor, tenminste niet met m'n OS9 Mac.

Origineel geplaatst door René
Dat is waar. En zou ik toch voor de MOTIF gaan. Of de EX5.
Door een paar keer slim te ruilen kwam ik in het bezit van een CS-6x met DX en VL plugins tot een EX-5 en een VL-7 en beide overtreffen de CS in mogelijkheden en geluid. Nu "mis" ik alleen de DX.

Origineel geplaatst door vinnieq
Valt toch wel mee? Ja, het systeem is anders dan bij de Rolands, het heet allemaal weer net anders, effe wennen dus. Moet je es met samplers aan de slag gaan: Rolands, Akais, Emus, Yamahas, Ensoniqs: allemaal anders, zelfde namen voor verschillende parameters, pffff.
En editten van de extra parameters van het PLG150AN board is geen probleem met de AN200 editor, tenminste niet met m'n OS9 Mac.

Ik was sinds 1993 een gewend aan een Yamaha Sy85. Die vind ik logischer dan de CS6r. Dat zegt genoeg want ook de SY serie moet je op je broekzak kennen om ermee te kunnen werken. Ze hadden die lay-out gewoon anders moeten maken met veel meer knoppen. Waarom geen 3 units hoog? Dan had die synth veel beter gescoord op de markt. Ik heb het idee dat de CS6 toch een beetje geflopt is.

Nou, hij is in ieder geval prima verkocht hoor. En de S30 en S80 ook, die hebben dezelfde opzet (en minder knoppen). Voor de allegrootste dombo's had de S80 nog een 'Piano' knop, voor als je er echt niet meer uitkwam. Wat niet zo slim was van Yamaha was het positioneren van de CS6x/r als een soort ueberdance machine, grote broer van de CS1x en CS2x. Hij kan veel meer en teveel voor beginners met iets teveel geld. De S30 en de S80 zagen er wat suffer uit, de S80 wat meer voor de profi begeleiders, de S30 voor thuis, niet al te moeilijk.
De toetsenversie heeft knoppen zat, de rackversie is niet zo best bedeeld nee, maar nog altijd meer dan de JV1080 en opvolgers. En logica van een synth? Zoals gezegd bij alle merken is dat anders opgezet, als je aan de een gewend bent is het lastig de anderte doorgronden, een handleiding wil nog wel eens helpen. De CS6x was m'n eerste moderne synth na de DX27S en MS20. Het vereiste dus nogal wat leeswerk maar als j'm doorhebt is het simpel.

Back