beat skipt in cubase.

WarmeBakker

Ouwe rot
hallo, vanmiddag m'n nieuwe track opgenomen, halverwege zit er 1 beat in die niet wordt afgemaakt, nu is dit al m'n 3e opname want bij de andere 2 zaten er in het begin ook al beats die geskipt werden ! heb deze maar zo gelaten, weet iemand hoe dit kan ? ik gebruik cubase SL voor Windows, virusscanner staat uit, internet gesloten etc. , moet ik wellicht een buffer ergens vergroten ?

het gebeurt met name als je de muis beweegt of multitaskt, n.b. de desbetreffende beat was een kick in m'n mc-303.

ben benieuwd wat de forum wizards hierover te zeggen hebben, mvg, Ron.

zie voorbeeld wav

nader uitleg

nader uitleg

het is dus de 6e beat, die lijkt wel half afgespeeld te worden, terwijl er in cubase gewoon een "heel streepje getekend " staat. maar de hele decay wordt eraf gesneden.

willekeurig op een andere plek. maar altijd in de basdrum. midi kanaal 1 . niet alleen op 176 bpm, ook op bv. 135 bpm.

mvg, Ron.

als je systeem vertraagt, hapert alles tegelijk en niet alleen de bassdrum :)
dus het ligt aan wat anders denk ik

ik denk dat het geheugen probleempje is... Heb ik ook wel eens afentoe. Je zal waarschijnlijk een ram simmetje (of dimmetje) bij moeten kopen en er bij plaatsen. Dan heeft ie meer geheugen dat ie kan gebruiken. Zeker voor multitasking is dat handig...

Hoeveel mb heb je nu??? 32, 64 of 128??

mmm dat moet wel voldoende zijn. Wat voor geluidskaart gebruik je? Als het een SB Live is moet je in Cubase goed opletten dat je de multimedia driver gebruikt

Back