Vraagje over KRK

Nadeem87

Ingeburgerd
Hoi,

Ik wil binnekort speakers gaan halen. Maar ik ben aan het twijfelen over de krk rp6 en 8.
Misschien dat er al heel veel topics hierover geopend zijn, maar toch zou ik graag willen weten wat het verschil
hiervan is.

Daarnaast zou ik ook graag willen weten waarom de rp8 140 watt is en de rp6 200 watt. Kan iemand me hierover meer adviseren.

bedankt..

Volgens de specificaties van KRK heeft de RP6 100w Dynamic Power (geen 200w dus), en de RP8 140w. Dit lijkt me ook wel redelijk, aangezien de speakers luidsprekers in de RP8 ook weer een maatje groter zijn dan die van de RP6.

Verdere verschillen tussen de RP6 en 8 zullen voornamelijk zijn dat door de grotere woofer in de RP8 het laag net iets anders (beter?) zal klinken dan bij de RP6. Maar dat is iets wat je eigenlijk niet uit de specificaties kan halen. Ik zou ze gewoon naast elkaar zetten in de winkel en luisteren welke je zelf het fijnst vindt klinken.

Ik weet niet hoe groot jou ruimte is waar je ze voor wilt gaan gebruiken, maar in mijn rp-6 komt voldoende bas uit.

de verdere verschillen zou ik zo niet weten.

hmmm jah, ik heb niet een al te grote kamer..

Maar het kan dus wel zijn dat ik over een half jaar.. in een wat grotere kamer terecht kom. Maar ik ben gewoon aan het twijfelen vanwege de prijs. De rp6 kost bij rebelio.nl 455 euro en de rp8 536 euro per set.

Voor ongeveer 80 euro meer.. heb ik de rp8. Maar of dat nodig is, dat weet ik juist niet. Misschien dat ik maar eens weer bij feedback langs moet gaan. ;) whehe..

ik denk dat je ze gewoon langs elkaar zou moeten luisteren.

wat ik er van begrepen heb gaan ze wat harder, iets meer hz in het laag maar in kwaliteit scheeld het weinig.

ik ga waarschijnlijk over een aantal maanden naar de zolder en ook een grotere ruimte mocht ik dan teweinig bass hebben komt er een krk sub bij.

ik ben teminste best blij met mijn krk rp-6 speakertjes.

vandaag een genelic setje gehoord die kleinste maar ik moet zeggen ik ben blij dat ik die niet heb gekocht.:o:

veel luister plezier,

haha, jah had ook naar de genelecs liggen luisteren. Ik vond ze niet slecht. Maar het is gewoon lastig vanwege de prijzen. Anders moet ik maar voor de rp6 gaan. Want ze gaan wel hard genoeg toch..?!

Ik heb ook de RP6 : lekkere studiospeakers, hoor ! In mijn kleine studio komen ze ook niet zo groot en 'lomp' over als de RP 8.
Ik moet zeggen dat ik de duurdere broer, de V6 II, echt helemaal top vind, maar ja die prijs, he...

Origineel geplaatst door Nadeem87
Want ze gaan wel hard genoeg toch (RP6)..?!
Ja duh...

Ik twijfelde zelf eerst ook tussen de RP 6 en RP 8, maar na een middagje luisteren bij Feedback heb ik uiteindelijk gekozen voor de 6. Die is naar mijn mening een stuk sprankelender dan de RP 8, die wel veel meer bas heeft, maar daardoor helaas erg wollig wordt...

De RP 6 bevalt me goed tot nu toe.

Hier heb ik ze trouwens besteld, goedkoop en goede service.

hmmm, ging het bestellen van de producten ook goed?
Want ik vind ze daar wel lekker goedkoop haha...

Alleen heb ik het niet zo met het bestellen vanuit het buitenland, maar puur omdat ik het misschien nooit gedaan heb.
In hoeveel dagen had je ze dan binnen..?! en kon je het ook tracken, waar je product zich dus bevindt...

Origineel geplaatst door Nadeem87
hmmm, ging het bestellen van de producten ook goed?
Want ik vind ze daar wel lekker goedkoop haha...

Alleen heb ik het niet zo met het bestellen vanuit het buitenland, maar puur omdat ik het misschien nooit gedaan heb.
In hoeveel dagen had je ze dan binnen..?! en kon je het ook tracken, waar je product zich dus bevindt...

Het bestellen ging goed, het betalen ging goed (gewoon overmaken) en het verzenden ging goed (via UPS dus goed).

Ik had toevallig het probleem dat één van de monitoren achterlijk hard ruisde zonder signaal en mijn Behringer midicontroller die ik daar ook besteld had deed het ook niet goed. Ik dacht dus dat ik de sjaak was, door het bestellen in het buitenland, maar dat viel heel erg mee! Binnen 14 dagen kan je alles gratis retourneren, wat allemaal voor je geregeld wordt. Ik had binnen no time een nieuwe monitor. Op de Behringer moest ik wat langer wachten want die was out of stock.

hmmm, wel netjes dan dat ze het mooi afgehandeld hebben! Maarja, ik moet nog ff nadenken of ik ze wel daarzo zal bestellen. Lijkt mij aan de ene kant toch wel fijner om het filiaal dichter bij je te hebben waar je ze koopt.

Maar twijfel nog steeds over rp 6 en rp 8.. dus ik ga ze vrijdag maar ff beluisteren ;)

ik ken ze beiden. de 6 heeft een lekkere aanwezige bass sound, bij de 8 klinkt de bass heel vaak of hij wegvalt of dat hij niet lekker in de mix zit, zelfs bij goed afgemixte nummers! Zelf irriteer ik me daar mateloos aan. Daarom zou ik gaan voor die KRK 6's vind ze gewoon lekkerder klinken.. ik luister trouwens wel hiphop dus bass is wel een beetje belangrijk.

Back