Wal voor controller is dit??

PietjePieter

pieterend lid
Alweer een tijdje terug was ik bij een concert van Nine Inch Nails, dat was super vet maar dat even terzijden.
Ik zag dat hun toetsenist bij een bepaald nummer een soort van glaze plaatje(zie foto) gebruikte waar hij op verschillende plaatse op drukte en daar kwamen vervolgens verschillende geluiden uit. Nu komen er uiteraart geen geluiden uit het glaasje het was meer een soort midi controller ofzo waarmee hij andere spullen aan stuurt, samplers modulair enzovoort. Nu vond ik dat ding echt supper gaaf maar kan eigenlijk nergens vinden wat het is en daar ben ik nu eigenlijk erg benieuwd naar. Dus dacht ik kom ik zal het hier is posten met alle mensen hier is er allicht wel iemand die er iets nuttigs over weet te zeggen.

Alvast bedankt:)

Okee hier dan dus een mooi fototje:

Attachments

• naamloos.gif
    naamloos.gif
    81,1 KB · Bekeken: 133
Laatst gewijzigd:
Ziet er inderdaad heel vet uit.

Ik veronderstel dat het een controller is die speciaal voor hen gemaakt is, en dat je er dus ook waarschijnlijk niet zomaar aan kunt geraken. Bizar ook hoe dit zou werken... glazen plaatje als touchscreen icm het uitsturen van cc's? Hoe zie je waar je moet drukken voor welke cc? Nu ja, wel show natuurlijk bij live optredens

Groeten
sq

Wil eigenlijk echt weten wat et is namelijk...

Je weet zeker dat het een controller is??
Kan ook zijn dat er gewoon een MIC inzit en als hij over het glas wrijft... er allerlij ruis en piepjes ontstaan die vervolgens weer bewerkt worden.

Nou heb ik ook aan gedacht ook zo te zien aan de aansluitingen maar volgens mij is het geluid daar te divers voor.
Ik zal vanavond als ik thuis ben even een youtube filmpje opzoeken waarin ie het gebruikt.
Alvast bedankt voor de input :)

Touch-screen?

makeup spiegel met XLR verlichting :D

Als ik mij niet vergis is dit een touchscreen. Er is een nederlands bedrijf die deze platen maakt met verschillende afmetingen. Ikzelf heb een keer met een 12" en een 17" plaat gewerkt. Het enige is dat je de USB verbinding er zelf aan moet maken maar da's niet zo moeilijk. In de computer heb je dan software nodig die van deze usb data weer midi maakt (bv Junxion (mac only) van STEIM.org). De usb moet wel HUI protocol zijn anders werkt 't niet. Dan kun je hem aan battery of een ander programma hangen.

Het is eigenlijk net een grote Kaospad.

Okee cool een touch screen dus:)

wat ik alleen niet snap dan is dat je er doorheen kan kijken... Nu kan dat natuurlijk bij de touch laag van een touch screen ook anders zag je het scherm niet meer(duhh..). Dit brengt me echter wel op et volgende probleem is het dan gewoon enkel de touch laag waar weet die dan waar die moet drukken? Hoe heet dat bedrijf trouwens ik wil er ook 1 voor in mn live setup:halleluja

Back