DAW frontend mixer idee

olafmol

[EXPANSIONS]
waarom is er eigenlijk geen mixer die speciaal ontworpen is voor DAWs? dus een mixer-desk met lekker veel stereo en mono line inputs en minstens 8 bussen...maar geen EQ, mic preamps etc.
lijkt me ideaal om al je hardware op in te pluggen, en snel een goeie balans-mix te kunnen maken, evt. submixen maken en dan naar je multi I/O soundcard om verder in de computer bewerkt en afgemixed te worden....

Olaf

omdat, op het moment dat je een submix maakt het al te laat is om aan aparte tracks nog eq of effecten toe te voegen, daar doe je zelfs met de mooiste daw nix meer aan. Er is natuurlijk wel een oplossing, en dat heet dan protools, of zo'n leuke motu 24i, en dan een logic control of zo erbij.
Ik zou wel iets zien in mixers met maar 2 pre-amps of zo, maar ik heb ene vermoeden dat die pre-amps door fabrikanten gebruikt wordt om de prijs van hun mixers een stukkie hoger te leggen, met verwaarloosbare kosten in de produktie van de tafel.

Waarom zou je dat willen. Dan zit je half tussen een mixer en een AD converter in. Doe dan een van de twee.

vind het ook prima om die desk als AD convertor te gebruiken, met bv een firewire aansluiting, zolang je maar lekker veel individuele assignable outputs hebt...waar het mij om gaat dat er momenteel een soort gat in het productaanbod zit..ofwel een mixer die soort combi van live en studio mixer is, ofwel een controller die erg op automation etc. is gericht..... mic preamps en mixer EQ gebruik ik niet, en ik heb ook graag net zoveel stereo line ins als mono line ins.....verder moeten er veel individuele outputs op zitten die ook een insert hebben..zo kan je je hardware outboard gebruiken om het signaal te bewerken voordat het je DAW ingaat....vandaar dat submixen ook wel handig is, als je bv een kick van apparaat 1 en een snare van apparaat 2 samen door een compressor wilt sturen en dat signaal wilt opnemen....

automation gebruik ik eigenlijk ook bijna niet ..dus gemotoriseerde faders etc. zijn eigenlijk ook beetje luxe.....en het is ook duur vandaar dat de meeste controllers maar een beperkt aantal faders en knoppen hebben....

Olaf

Back