vreemde bak!

reddread

Muzique Plastique
Ik wet niet precies wat het is, volgens mij ook niet echt een muziekinstrument, staat onder de meetapp.
Ziet er wel gaaf uit.
Misschien kan iemand er wat mee

http://elektronica.marktplaats.nl/m...5XlTUvc3Xp/bi6iM79DWSuvnSniKoc//nbzvf/wAsQ7vg

EXACT COMPLEX WAVEFORM SYNTHESIZER MODEL 202
met handboek.
Toestel in nieuwstaat.
model 202 can be used for generation of almost unlimited variety of usual and unusual waveforms either digital or analog output waveform capability.

volgens mij idd een meet instrument
aan de bnc conectors te zien meestal gaat zoon signaal opwekker tot megahetzen ...

in mn kenwood stereo zt ook een synthesizer ....verwarrend aster op staat
*D

Absoluut geen synth maar inderdaad om meetsignalen te kweken en in dit geval puur om complexe golfvormen te maken.
Wil er mee experimenteren........de freq kun je regelen van 0Hz....zoveel MHz dus ook in 't hoorbaar gebied ben benieuwd hoe 't klinkt zo'n complexe golfvorm........met die draaiknoppen kun je zo'n golfvorm creeéren.

helaas heeft deze geen CV input..

dus kan je er weinig mee aanvangen..

Origineel geplaatst door HEXAGON
helaas heeft deze geen CV input..

dus kan je er weinig mee aanvangen..

niet soo negatief ,..gewoon samplen een mixed waveform van dive waves op 13.500 mhz ,..jahaaaaaaaaaaaa

Origineel geplaatst door 6 trak
t'iz gewoon een oscillator dus...

Klopt alleen op een gewone oscillator zitten er meestal 3 golfvormen standaard op sinus,driehoek en blok.
En bij deze moet je mbv een scoop zelf iets gaan maken ben wel benieuwd hoe dat op audio-niveau klinkt.

Wat bedoel je precies met een CV-input Hexagon?..........dat je die golfvorm met een kleine spanning aanstuurt of beinvloed.

Hij bedoelt volgens mij dat je de golfvorm dan kan triggeren maar dan zou je eigenlijk ook een gate moeten hebben anders luister je volgens mij nog steeds naar een constante toon.
Ik heb zelf nog nooit echt met CV/Gate gewerkt. (oja intern op de MS20)

Origineel geplaatst door gjb68

Wat bedoel je precies met een CV-input Hexagon?..........dat je die golfvorm met een kleine spanning aanstuurt of beinvloed.

vaak op oudere funktion-generators zir er een VCO Control input en soms zelfs een sync !,dan is de volledig stuurbaar via een klavier of een sequencer net als een vco op een synth,allen wel niet exponentiel volt/oct maar gewoon linear,maar voor xperimenteele dingen te maken is dat heel bruikbaar,je zou het in princiepe wel kunnen modden ... maar of dat dit simple te doen is bij DIT ding weet ik niet.

dus net zoals rocksteady zegt blijf de toon op 1 freq,of je moet er aan draaien aan een freq knop ,als die er is,dan zou die wel handig bruikbaar kunnen zijn in combinatie met een vocoder of ring modulator om verschillende statische robot-voices te genereren daargezien,en indien dit wel mogelijk is,verschillen waveforms kunnem gemaakt worden.

maar dit ding is geheel voor iets anders,en diegene die het zal kopen zal goed geschaapt zijn want hij zal het niet kunnen toepassen voor muzikale doeleinde,allen een mooie noisegenerator zal hij hebben,laat ze maar bieden..

Der zijner die denken als ze veel knoppen zien dat ze meteen een serge modular effect gaan hebben.

(ik durf wedden dat al de bieders SF leden zijn )

:dubbel:

:stupid

Laatst gewijzigd:
Back