ebbe & flut [weird fx ?]

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
http://filters.muziq.be/model/schippmann/ebbeundflut

wat een bizar app. wat t kost ?

=(

the in s EN outs whoooooo ;The modules of ebbe und flut: input amplifier (0db, +20db), automatic softknee compressor, distortion, signalflow (internal routing), bypass, 2 x VCF with each 12 filter functions, VCA; LFO, Sample & Hold (S&H), follower, 2 x VC-envelope generators (Attack/Hold/Release or Attack/Release, independent for each), audiotrigger, noisegate;

External Ins and Outs: main in, main out, compressor out, distortion out, dynamic(follower) out, audiotrigger out, LFO out, envelope 1+2 out (bipolar); Env 1+2: CV-in voltage controlled amount (bipolar with +-5V Output), ENV 1+2: Trigger/Gate-In, ENV 1+2: CV-In (switching between AHR (Re-Trigger) / AR (Gate) mode), ENV 1+2: CV-In Attack-, Hold-, Release-Times (100 µs - ? 10 min. no problem!); S&H Trigger In; CV-In LFO speed (<0.008Hz - 20 kHz, >21 octaves!), LFO sync; VCF 1+2: signal in, signal out, freq-CV, reso-CV; pedal input (volume pedal or active pedal with CV-output), exchangable polarity of tip and ring for fitting with different brands

compagney http://www.schippmann-music.com/ebbeundflut.html

Attachments

• schippmann_ebbeundflut_001.jpg
    schippmann_ebbeundflut_001.jpg
    28,7 KB · Bekeken: 120
kost veel en is ook al menig maal voorbij gekomen op sf toch?

check dit is dit de tegen hanger van de nieuwere sherman vol aanaloog en 2x multi vcf ...high quality
ga soo de price beijken http://www.schippmann-music.com/pictures.html

maaaaaaaaaar komter ook nog een mega analoog synthje aan ,..
check
An electroplated aluminum housing for an analogue synthesizer. The electronic worked and sounded very well. Unfortunately, because of the study I didn't found the time to bring them together

2 VCO's syncronizable, Noisegenerator, VCF 24db Lowpass, 2 VCF's State-Variable with Low-, High- and Bandpass function, Ringmodulator, 2x VCA, Flanger/Phaser (modulable), modulable Panorama, 2x ADSR, 4x LFO, S&H and a bit more.

Attachments

• kopie von synthi (small).jpg
    kopie von synthi (small).jpg
    32,2 KB · Bekeken: 115
ok dan filmpie namm 2007

ok hoor een electronic engineer freak die zn eiegn ding ontwerp
check de fil m erg ok

wat kostie nou ?

dit ding is eg uber qa in/outs vel aalemaal voltage controlled .ideaal voor in een mod. concept
http://www.sonicstate.com//news/shownews.cfm?newsid=4186#

gooi allemaal je shermans / ms20/ mam spullekes maar weg :D

ok dan officel 1949 $

toch dikke price
ook maar in eu ook
13a1500 eu

ohh gevonden
European hotprice: 1259,- € (excl. VAT (19% for Germany)) plus shipment

Status: in stock
duidelijk een iets duurdere dan sherman
die 2x filter in rack van sherman kost ook iets van ...1400.- d8 ik

Attachments

• kopie von euf_halter (small).jpg
    kopie von euf_halter (small).jpg
    44,4 KB · Bekeken: 119
Buiten dat ie duurder is dan de sherman moet je deze vergelijken met 1 sherman, niet met 2.
Een Sherman is ook een dual filter in 1 doos, net als de Chipmann.

Dus 700 euro vs 1500 euro zo'n beetje.

Verder natuurlijk wel extreem vet spul die Ebbe und Flutte. Inderdaad wel al redelijk oud nieuws.

Origineel geplaatst door Acidfever
Buiten dat ie duurder is dan de sherman moet je deze vergelijken met 1 sherman, niet met 2.
Een Sherman is ook een dual filter in 1 doos, net als de Chipmann.

Dus 700 euro vs 1500 euro zo'n beetje.

Verder natuurlijk wel extreem vet spul die Ebbe und Flutte. Inderdaad wel al redelijk oud nieuws.

opt filmpie istier precies een jaar op de markt khad m nog nie gezien ,..
vindt t wel een heel mooi ontwerp ,..en een gzert in zn eentje diet t ontwerp ,..dat kost ook wat meteen
iddd beter vergelijken met een sherman .....doe me dan deze maar
vindt soundsnippets erg ok ,..
aleen kzegdat wel ...ask t moest betalen ging ik ook voor een sherman 1 voor 300 eu :D
iemand https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=81166

mutator vindt ik ook best [teveel ] betaal d!!

deze is stukken meer flexi ,..die achterkan heeft 30 gaten ,ofso
eg erg ok in een mod setup
wel lastig dan aan de achter kant !

trouwens je betaald toch geen vat in eu ??
huh
hh gevonden
European hotprice: 1259,- € (excl. VAT (19% for Germany)) plus shipment

tsja dan kom je op 1500 acidfever
[beetje genezen al van je acide ziekte ]

De Ebbe und Flutte klinkt inderdaad supervet. Zit een beetje tussen Sherman en Mutator in.

Kan zeker meer raggen dan een mutator maar minder dan een Sherman. De prijs is echter nogal aan de hoge kant, je krijgt er een schitterende unit voor. Dat wel.

Heb zelf een Mutator gehad maar heb toch de Sherman FB2 gekozen, als deze bak goedkoper was geweest dan was ik zeker een klant geweest. Echt heel vet.

Origineel geplaatst door Acidfever
De Ebbe und Flutte klinkt inderdaad supervet. Zit een beetje tussen Sherman en Mutator in.

Kan zeker meer raggen dan een mutator maar minder dan een Sherman. De prijs is echter nogal aan de hoge kant, je krijgt er een schitterende unit voor. Dat wel.

Heb zelf een Mutator gehad maar heb toch de Sherman FB2 gekozen, als deze bak goedkoper was geweest dan was ik zeker een klant geweest. Echt heel vet.

ik denk ook niet dat er g veel verkocht worden kwam 1350 eu d8ik dus 2nd hands zie je ze vast binne t next decennia niet ...
leuk voor ;atert
daarom is de sherman een aardige hit niet duur wel betaalbaar voor de wat serieuzere / brutere :D muzikant
en voor veel dingen toepasbaar
en 2nd veel verkocht
bloeiende handel
nu ik weer een doe mij een sh 1:halleluja

Origineel geplaatst door divi
iemand met de allen&heath xone VF1 gespeeld? http://www.xone.co.uk/vf1/
kreeg in de SOS een hele goeie review

Ik heb hem nog niet in mijn handen gehad, maar hij schijnt radicaler te zijn dan de vcf's op de xone's mengpanelen en er zit een heuse buizen distorion op met een echte buis. In theorie ziet het er goed uit. Maar dit is geen unit die te vergelijken is met de Ebbe & flutte. De vf-1 zit meer in de categorie Mfc-42, Electrix denk ik zelf...

Back