[EigenStijl>Relax] Sam & Roel - People change

Roel_en_Sam

Ouwe rot
Hier is ons eerste nummer wat we helemaal afgemaakt hebben. Het is gemaakt met de Roland XV 3080 en Cubase VST 5.0 Sommige geluiden moeten misschien anders en de intro had harder gemoeten maar zeg maar wat je ervan vind....

:biertje:

Sam & Roel - People change

reaktie na 2.5 keer luisteren

idd het begin is zacht.

Suggestie: wat ik mis is een harmonische opvulling. Het is bij aanvang nogal eenstemmig. Vooral als de scherpe, duidelijk hoorbare melodie verschijnt, die met overdadig delay, zou er een bijna onhoorbare pad, op de achtergrond bijkunnen. nogmaals, het blijft persoonlijk. Later is het mooi als het stuk qua melodie 2stemmig wordt. Er is duidelijk gevoel voor harmonie/contrapunt in dit stuk. De opbouw vind ik erg duidelijk, en overtuigend. De rijke geluiden vind ik ook mooi, symfonisch daar hou ik van..alhoewel een beetje voorspelbaar..
het zwakste gedeelte vind ik bij 2:09 bij de delay melodie.. ik vind het geluid niet zo mooi, te schel of zoiets, en die delay... aaarghhgh. ik zal blijven strijden tegen het delay spook!.
knap gemaakt!

Hee, dat klinkt goed! zeker als het het eerste nummer is wat je afmaakt. Vond het volume enzo bij het intro wel meevallen. Alleen is het naar mijn mening nog te "luchtig". Er zou wel een mooie ronde subbass/housebass bij kunnen, die zou de beat wat meer ondersteunen. En misschien wat achtergond noise die langzaam voortbeweegt op de muziek links/rechts. (het is ook nooit helemaal af!!) Maar een gaaf nummertje :biertje:

He bedankt voor jullie reacties,

He Naton over dat delay spook daar heb je gelijk in , die patch was niet gesynchroniseerd. (tempo)
En DAT te schelle geluid (trompet), dat hadden we ook gehoord, we wilde het nog veranderen in die tijd 0,5 jaar geleden. Maar ik vond het wel wat hebben (mijn schuld). Ik vond zelf die overgang van voor 2.09 naar trompet ook niet fantastisch. Daar hadden het ''spook'' en trompet ook dan wel wat mee te maken, 'maar ja,'' het is nooit goed genoeg", zo denk ik er ook over. Daarom was dit pas ons eerste afgemaakte nummer'' Sander''!
Het was allemaal ook te verhelpen maar ja / jammer genoeg zijn we die performance kwijt! Dus als je tijd genoeg hebt.....
GRAPJE !!!
In ieder geval bedankt allemaal voor de reacties !

Sam.

De kanalen waren trouwens ook op dat is waarom er te weinig opvulling is, bij de intro zijn erg veel kanalen verbruikt door de vele verschillende geluidjes.

Roel.

Ik vind hem heel aardig klinken en lekker orgineel, maar ik mis nog wat. Misschien iets wat Sander al aandraagt, maar ook iets in de melodie.. Transpose nog een optie? Houd het iig wel wat boeiend(er)

good luck
Arv

Back