Yamaha CLP-230, of 240?

erikvanrossem

Nieuwkomer
Goedemorgen,

Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe digitale piano. Na verschillende overwegingen zijn de volgende twee overgebleven:

-De Yamaha Clavinova CLP-230PE (Polished Ebony, omdat ik het houtachtige kleurtje zo lelijk vind!)
-De Yamaha Clavinova CLP-240 (Beter boxen, maar minder mooi door het houtachtige kleurtje)

Ik vind het aantal voices niet zo belangrijk (wil toch alleen pianoklank) zijn de voices en de boxen de enige verschillen tussen deze twee? Kan ik de boxen niet opwaarderen door een externe versterker met goede boxen (heb ik beiden) erop aan te sluiten?

Groeten,

Erik van Rossem

Als je toch over externe versterking beschikt, dan zou je ook een stage piano kunnen aanschaffen. Een stage piano heeft meestal geen interne luidsprekers, en is daardoor soms wat goedkoper. Een voorbeeld is de Yamaha CP33. Ik heb deze zelf staan, omdat ik vind dat hij een geweldige toucher heeft. Aan de andere kant ben ik helemaal niet onder de indruk van de Yamaha piano-klank.

Als je echt een mooie pianoklank zoekt, dan zou ik je met aandrang aanraden om toch ook even GEM te proberen. Misschien zegt de PRP of de GRP reeks je wel iets.

Ik vind de toucher eigenlijk belangrijker. Doordeweeks zit ik toch op mijn studentenkamer (waar het appraat komt te staan) en in het weekend speel ik vaak bij mijn ouders opeen Bösendorfer vleugel.

Dank voor je reactie!

Back