Na audiomixdown platter/slechter geluid als in cubase zelf?

olav

Stamgast
Goedemorgen,

Gisteren een nieuwe track gemaakt in cubase en op meerdere manieren met audio mixdown naar wav. geexporteerd.

Nu hoor ik een duidelijk negatief verschil tussen het geluid in cubase zelf en het opgenomen wav bestand. Dit verschil zit hem met name in stereobeeld, dynamiek en transparantie van het geluid.

Mijn vraag: Is het mogelijk om als opgenomen wav exact hetzelfde geluid te krijgen als het geluid in cubase en hoe krijg ik dit voor elkaar.

P.s. alles in cubase 3.1 met vst's en een emu 0404.

Bij voorbaat dank,

Olav

Misschien verkeerde Dithering instellingen gebruikt bij het bouncen.

Gooi je audio mixdown eens op een nieuw spoor in cubase.
Klinkt het dan beter? Bij mij klinkt winamp bijvoorbeeld lang niet zo goed als cubase of cool edit.

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Gooi je audio mixdown eens op een nieuw spoor in cubase.
Klinkt het dan beter? Bij mij klinkt winamp bijvoorbeeld lang niet zo goed als cubase of cool edit.

Ga ik vandaag zeker proberen!:okdan: Luister nu gewoon in mediaplayer af.

Verder heb ik opgenomen als 24 bit en 96.00 khz.

Nog een vraag voor de duidelijkheid: Is het mogelijk om na de mixdown een identiek geluid te krijgen als in het project in cubase?

Origineel geplaatst door olav
Nog een vraag voor de duidelijkheid: Is het mogelijk om na de mixdown een identiek geluid te krijgen als in het project in cubase?

hmmz. mixdown ZOU juist identiek moeten zijn. Wellicht wat te maken met volume oid? probeer het eens te luisteren op hoger volume en kijk of je verschil hoort.

Het kan heel misschien zijn dat je middels een direct monitoring instelling je geluid 2x hoort in Cubase zelf ;)

Maar dan zou het minder subtiel zijn denk ik hehe.

Verschil is er zeker en zit hem met name in dynamiek en stereobeeld.

In cubase klinkt het nummer veel "dieper" als na de mixdown. Zoals AlonsoMos al adviseerde zal ik de wav vanavond eens in cubase importeren.

Ik heb ook eens op cubase.net rondgeneusd en ook daar wordt door sommigen beweert dat de kwaliteit na mixdown niet identiek kan zijn aan het geluid binnen het project voor mixdown.
:confused:

Verschil is er zeker en zit hem met name in dynamiek en stereobeeld.

In cubase klinkt het nummer veel "dieper" als na de mixdown. Zoals AlonsoMos al adviseerde zal ik de wav vanavond eens in cubase importeren.

Ik heb ook eens op cubase.net rondgeneusd en ook daar wordt door sommigen beweert dat de kwaliteit na mixdown niet identiek kan zijn aan het geluid binnen het project voor mixdown.
:confused:

Beweerd!!!! oei oei oei

Daarom mix ik alles extern uit (op wat submixen na).

Mixdownen van Cubase ben ik nooit fan van geweest.

Misschien een beetje of topic, maar als je kijkt bij de effecten op een vst, dan staat er tussen het powerknopje en de e een symbool om een effect te bypassen. Kan iemand mij vertellen wat je hiermee precies activeert/deactiveert?

De reden dat ik dit vraag is dat ik een nummer heb gemaakt met dusdanig veel effecten dat ik het nummer nauwelijks geopend krijg. Nauwelijks omdat ik na het openen alleen maar gekraak hoor (main van mijn emu conytinu op 0 db) dat alleen verdwijnt door sommige effecten te "bypassen". Heb in de manual gekeken maar wordt niet veel over geschreven. Misschien dat mijn probleem hier ook mee te maken heeft?:confused:

Heb zojuyist nog een keer een mixdown gedaan (Stereo interleaved, 24 bit, 44,1 khz) en het geluid kwam overeen, hiep hoi :peukie:

Nu vraag ik me alleen wel nog af wat het effect van inserts bypassen precies is.

Heb zojuyist nog een keer een mixdown gedaan (Stereo interleaved, 24 bit, 44,1 khz) en het geluid kwam overeen, hiep hoi :peukie:

Nu vraag ik me alleen wel nog af wat het effect van inserts bypassen precies is.

Volgen mij heeft het bypassen van een effect als gevolg dat Cubase dat effect gewoon niet meer gaat toepassen.

Ja dat idee had ik ook maar wat is dan het verschil tussen bypassen en uitschakelen met de knop linksboven:confused:

Anyway mijn probleem is nu grotendeels opgelost (weet hoe ik moet downmixen). Ik hoorde wel nog een klein verschil met name in de Basdrum. Deze heeft in cubase zelf namelijk iets meer punch.

Iig bedankt voor alle reacties tot nog toe:okdan:

doe de mixdown altijd in de samplerate/bitbreedte (96 / 24) van het project. Cubase blinkt niet uit in de samplerate conversie gebruik daarom na de 96/24 mixdown bijvoorbeel het gratis audiomove om te converteren naar 44.1/16.

Origineel geplaatst door antiacid
doe de mixdown altijd in de samplerate/bitbreedte (96 / 24) van het project. Cubase blinkt niet uit in de samplerate conversie gebruik daarom na de 96/24 mixdown bijvoorbeel het gratis audiomove om te converteren naar 44.1/16.
audiomove ken ik niet
zou een probleem kunnen zijn

ik weet van mn mp3speler foobar2000 dat je diepte (96 en 24 bits) zelf moet selecteren want standaard werkt ie op 44,1/16

Back