delavega - little clouds (project 23F come & sit on my cloud remix)

ROGUE85

@wearerogue85
Zomervakantie, zee van tijd, en een nieuwe remix omwille van een contest.

Een tof origineel nummer, waar'k een eigen zonnige wending aan gegeven heb. Trage opbouw vind ik wel ok, want d'r zitten veel lagen in de mix. Radio-edit zit er niet in, denk'k :).

Originele samples werden beschikbaar gesteld. Ondertussen ben'k er toch al een dagje of 2 aan bezig, en begin ik het als af te beschouwen, benieuwd wat jullie vinden. :)

delavega - little clouds (project 23F come & sit on my cloud remix)

Origineel geplaatst door geschirrspüler
niet zo mn stijl maar wel mooi :)

Hey thanks (ex-)pocketzip :D 't is voor de StuBru-contest, had je waarschijnlijk al van gehoord?
Anyway, versie 2 online (kleine veranderingen in arrangement + mix).

Delavega wordt precies niet zo gesmaakt in Nederland, of ligt het aan de remix? 8~

Hij klinkt wel lekker hoor. Misschien voor een dance nummer wat aan de langzame kant.

Alleen de mix trek ik niet. Met name de vocals klinken zo schel en opgepompt (zonder dynamiek) en passen ook niet helemaal in de mix.
Misschien die mix weer eens helemaal vanaf scratch opnieuw opbouwen?

Origineel geplaatst door fuse
Hij klinkt wel lekker hoor. Misschien voor een dance nummer wat aan de langzame kant.

Alleen de mix trek ik niet. Met name de vocals klinken zo schel en opgepompt (zonder dynamiek) en passen ook niet helemaal in de mix.
Misschien die mix weer eens helemaal vanaf scratch opnieuw opbouwen?

Bedankt voor het luisteren.

'k Heb geprobeerd het hese in de vocal naar boven te trekken, dat heb ik misschien iets té veel gedaan. Tjah, over compressie kan je discussiëren maar ik compress nogal graag alles en veel. De vocal klonk origineel ook al erg platjes, dat wel.

De mix en gehele productie lijkt me niet dusdanig erg om van nul opnieuw te beginnen?
Morgen wordt overigens de winnaar bekendgemaakt en 'k ben het geheel wat té moe gehoord om er nog iets aan te doen.

Voor het tempo hing je nogal vast aan de originele samples (130 BPM), en om nu voor die paar BPM heel de zooi te gaan timestretchen, lijkt het me ook geen kwaliteitsverbetering (de originele samples waren reeds mp3 formaat, dus kwalitatief ook niet bijster geweldig).

178 keer bekeken en 2 comments, bij deze vliegt hij dan offline!

:slotje:

Back