spd-s met sustain/footswitch up/down

MusiQmaN

Drummer, tech.
Hallo luitjes

Ik was laatst te gast bij de drummer van john legend

Die gebruikte o.a. 2 spd-s jes. hij had 1 pedaal aangesloten aan de switch ingang via een splitter (zodat de andere spd-s ook aan was gesloten aan 1 switch)

nu zit ik met het volgende

het pedaal had het uiterlijk van een sustain pedal, maar deze werken niet als up down switch toch? hoe kan het bij hem dan toch werken

het pedaal was net als een piano sustain, alleen dan mat doorzichtig wit. en volgens mij van m works ofzo iets.

Kan iemand mij helpen? ik wil namelijk niet met zon klein boss pedaaltje hoeven klooien.

Alvast dank.

volgens mij met een speciale kabel welkw weet ik niet helaas

Misschien zit ik helemaal verkeerd hoor, maar ik doe maar ff een gooi.
Ooit gehoord van een pedaal instellen op alternate of continueus?

Origineel geplaatst door B3-jojo
Misschien zit ik helemaal verkeerd hoor, maar ik doe maar ff een gooi.
Ooit gehoord van een pedaal instellen op alternate of continueus?

nooit van gehoord

vertel

Electronisch gezien is er geen verschil tussen een sustain pedaal of zo'n klein boss dingetje. Het zijn allebei drukknoppen die contact maken zo lang je ze indrukt (of juist niet, afhankelijk van polariteit) die je met de voet bedient.

Bij mn eerste electronische kit gebruikte ik een dergelijk 'piano achtig' pedaal bij een Alesis D4, werkte prima.

Origineel geplaatst door MPCman
Electronisch gezien is er geen verschil tussen een sustain pedaal of zo'n klein boss dingetje. Het zijn allebei drukknoppen die contact maken zo lang je ze indrukt (of juist niet, afhankelijk van polariteit) die je met de voet bedient.

Bij mn eerste electronische kit gebruikte ik een dergelijk 'piano achtig' pedaal bij een Alesis D4, werkte prima.

nou ik heb zon piano pedaal vna m-audio gebruikt en die werkte bijv. niet dus het moet toch ergens izjn

je hebt ook div. pedalen, sustain, stomp, stop/start, switch etc..

Ik weet niet of je hier naar zoekt, maar het verschil tussen alternate en continueus werkt als volgt:

Je kunt niet het pedaal instellen, maar je moet het apparaat instellen op hoe die het pedaal signaal ziet.
Alternate is >>Pedaal indrukken en los laten = AAN >> Pedaal opnieuw indrukken = UIT<<
Continueus is >> Pedaal indrukken = AAN todat je em weer loslaat <<

Dit zit in bijna elk apparaat waar een pedaal op aangesloten kan worden.
Het gaat hierbij om gewone switch of sustain pedaaltjes

Origineel geplaatst door B3-jojo
Ik weet niet of je hier naar zoekt, maar het verschil tussen alternate en continueus werkt als volgt:

Je kunt niet het pedaal instellen, maar je moet het apparaat instellen op hoe die het pedaal signaal ziet.
Alternate is >>Pedaal indrukken en los laten = AAN >> Pedaal opnieuw indrukken = UIT<<
Continueus is >> Pedaal indrukken = AAN todat je em weer loslaat <<

Dit zit in bijna elk apparaat waar een pedaal op aangesloten kan worden.
Het gaat hierbij om gewone switch of sustain pedaaltjes

dit zit helaas niet op de spds, jammer genoeg :(

maar wat de spds dus wel had was een instelling voor l/r icm +/- ik heb nu een dp10 van rland gekocht. met swich voor sustain of swich. Werkt deelds goed alleen dus niet program down, daar heb je een 2e voor nodig. Maar oed. ik zet de hele setlist van 1 tot .. in het geheugen, dus hoef ik alleen maar upwards. men anders hebben we altijd de noodknop ;)

Back