js 30 leuk [minimpc]

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
js 30 minimpc roland

weet nog wat ie mag kosten ,..dus oft intressantis ,..
misschien betr in de prisj wijzer
een js30 minimpc van roland leest s serie samples ....met scs1
45 sec sampling
lol app. volgens mij

"GHETTO MPC"
Roland JS-30 SAMPLING WORKSTATION
+ Iomega SCSI Zipdrive (parallel/SCSI schakelbaar).

onder samplers duhh
Advertentienr.:10307822013

Hmm, wat te veel eer voor het ding hoor... Ghetto MPC of mini mpc -> heb 'em ook nog gehad en is ontzettend mislukt Roland ding (imho). De scsi aansluiting is het enige (voormalig) professionele eraan. Leuk om voor 2 tientjes te kopen, maar het geval is nog verrekte groot ook.
Voor een paar tientjes kun je beter een Akai S-01 oid kopen, die klinkt leuker en beter. In combi met bijv. een Electribe R heb je dan best een gave (budget) setup.

is volgens mij niet zo interessant hoor...

hij is mono, 8 bit standaard als je het geheugen niet uitbreid, schijnt dik te ruisen in 8 bity mode..
dit ding werd neergezet als een soort van dj sampler.. net zoiets als de akai remix 16. Hij heeft een fader waarbij je kan faden tussen een inkomend signaal en je sampler
Volgens mij heet hij geen filters. heeft 2 oouts en geen fx...

ghetto mpc is ook maar gewoon een verkoopterm van de verkoper..
:)

leuk reacties ,..ik had m al eens een keertje in de "price wijzer "neergezet

idd asje kijkt wat tegenwoordig s serie samplers opbrengen 75+ eu
beter zo-een tje nemen
kan denk ook meer in ,..qa mb

[ furious - hoe durf je een pix van me "zusje" te jatten van t net ....! ]
:D :D :D

Ik heb dat ding jaren als main sampler gebruikt, en heb er zelfs 2, maar een is kapot...en de andere ook eigenlijk. Raar ding inderdaad, destijds toen die op de markt kwam koste het echt waanzinnig veel (iets van 3000 gulden ofzo?) en na een half jaar werden ze gedumpt...toen kocht ik er een voor 300 gulden met geheugen uitbreiding erin. Het was inderdaad nogal een flop voor Roland. (Volgens mij was die door de Italiaanse tak van Roland ontworpen in de ex SIEL fabriek ofzoiets)

Met de geheugen uitbreiding wordt die inderdaad opeens 16 bit! Heel erg vaag.

Een positief iets van dit ding is dat de interface echt heel erg goed is, het werkt snel ofzo voor een sampler, geen overbodige fanfare enz. En de SCSI (de enige manier van saven) is ook handig. 1 stereo output en idd geen filters, envelopes of wat dan ook.

hier dan uitspraak van kenner keiharde sampler/8bitt :D no filters wat je nog meer
smackos ,..kzag een poly 800 in "voo barggg"is by jullie tagh,....?
100
mp Advertentienr.:10367952713

check it ask in de buurt zou wone zou k m misschien zelf nog checken ,..
met de moog slayer mod.en nog een knop ??? fm ...?
*D

Back