Zymo
Ingeburgerd
Hoihoi!
Ik ervaar reeds een probleem waar ik echt wel geen oplossing voor vind.
Het zit zo.
Ik gebruik Logic pro 7.2 als sequencer die softsynths aanstuurt en ook hardware synths via midi (aangesloten via motu midi express 12
. Op een dag stelde ik vast dat het geluid van mijn externe hardware appartuur een kleine delay had ten opzichte van mijn interne synths.
Na wat zoekwerk had ik vastgesteld dat mijn i/o buffersize door een of andere reden (waarschijnlijk veranderd bij het mobiel gaan) op 1024 stond. Na die instelling terug veranderd te hebben naar 64 vond ik het al wat beter klinken. Zowel mijn hardware als software synths liepen wat beter gesyncroniseerd met elkaar.
Om het volledig opgelost te krijgen moet ik de functie "All midi output - delay" zetten naar +/- -20ms om het perfect te krijgen, dit wel af te stellen op het gehoor.
Ik vraag me af of er geen functie bestaat dat dit voor 100% gesyncroniseerd kan lopen want afstellen op het gehoor is echt niet eenvoudig.
Dank
Ik ervaar reeds een probleem waar ik echt wel geen oplossing voor vind.
Het zit zo.
Ik gebruik Logic pro 7.2 als sequencer die softsynths aanstuurt en ook hardware synths via midi (aangesloten via motu midi express 12
. Op een dag stelde ik vast dat het geluid van mijn externe hardware appartuur een kleine delay had ten opzichte van mijn interne synths.Na wat zoekwerk had ik vastgesteld dat mijn i/o buffersize door een of andere reden (waarschijnlijk veranderd bij het mobiel gaan) op 1024 stond. Na die instelling terug veranderd te hebben naar 64 vond ik het al wat beter klinken. Zowel mijn hardware als software synths liepen wat beter gesyncroniseerd met elkaar.
Om het volledig opgelost te krijgen moet ik de functie "All midi output - delay" zetten naar +/- -20ms om het perfect te krijgen, dit wel af te stellen op het gehoor.
Ik vraag me af of er geen functie bestaat dat dit voor 100% gesyncroniseerd kan lopen want afstellen op het gehoor is echt niet eenvoudig.
Dank