Cubase,audio en BPM

Luigi

Nieuwkomer
Mensen,

Momenteel ben ik bezig met een project (10 tracks en 14 wav files) welke allemaal wav files bevatten op een ingestelde tempo fixed op 116 BPM.
Hoe kan ik nou heel snel zonder alle wav-files afzonderlijk te timestretchen toch het hele nummer naar zeg maar bv een tempo instellen naar 130 BPM.
Volgens mij is dit namelijk alleen te doen dmv een complete audiomixdown uit te voeren en die wav te timestretchen,maar dan verlies ik in kwaliteit.

Is er een andere manier?

Alvast bedankt...

Louis

zet voor elke wav audiowarp aan in cubase en dan is past de wav file zich automatisch aan aan het tempo wat je instelt. (staat uitgebreid beschreven in de manual).

Origineel geplaatst door quifster
zet voor elke wav audiowarp aan in cubase en dan is past de wav file zich automatisch aan aan het tempo wat je instelt. (staat uitgebreid beschreven in de manual).

en de kwaliteit? ik heb het niet zo op het op deze manier van audiobewerking. ik neem liever alles opnieuw op.

Origineel geplaatst door Sympho-Metal
en de kwaliteit? ik heb het niet zo op het op deze manier van audiobewerking. ik neem liever alles opnieuw op.

in sx3 was het acceptabel in de meeste gevallen, in cubase 4 is het geen issue meer, kwaliteit is erg goed in C4. Zoiezo heb je volledige vrijheid over het invullen van de granulaire settings, dus voor elke situatie kun je het wel goed krijgen.

Maar als je er inderdaad geen vertrouwen in hebt dan is opnieuw opnemen ook een optie (wel een tijdrovende).

Alleereerst bedankt voor de reacties,

Sx4 heb ik nog niet in mijn bezit helaas,moet het nog even doen met de spullen die ik heb...

De Sx3's audio warp tool is idd erg handig,maar kwali valt toch een beetje tegen bij extreme (zeg vanaf -+30bpm) verschuiving.
Meer bereik ik dan met recycle 2.1 waarin je ook veel meer mogelijkheden heb en de kwaliteit gewoon goed blijft.
Enige nadeel is om alle wavs opnieuw te gaan opbouwen in allemaal loops en die vanuit reason te exporteren naar Cubase.
Tevens vraag ik me af of er zoiets is als een vst plugin voor rex files?

Gr,

Luigi

Back