Zijn deze setups mogelijk met "beperkte" gear?

n303y

Ouwe rot
Beste,

Allereerst wil ik aangeven dat ik als nieuw lid van dit forum hier al een paar maanden veel heb zitten lezen en op heel wat vlakken wijzer ben geworden en dus eindelijk heb kunnen besluiten welke gear ik nog nodig had/heb:

Cubase LE + freeware VST's
EMU-0404 USB 2.0
Access Virus B
Yamaha Rm1x
MIDI Keyboard controler (alleen klavier)

Ik weet echter niet zeker of ik zonder mengpaneel of midithru box met een EMU-0404 USB 2.0 de volgende setups kan bewerkstelligen:

Setup1: voor live-doeleinden vanuit de Rm1x
Rm1x als sequencer (en indien mogelijk ook als geluidsmodule) voor aansturing van de Virus en aansturing Cubase VST's (voor drums en andere geluiden die ik mogelijk niet uit de Virus krijg). Hierbij moeten dus uiteindelijk geluiden uit Cubase VST's, Virus (en indien mogelijk Rm1x) uit de EMU audio-out komen.

Setpup2: voor studio-doeleinden vanuit Cubase
Cubase als sequencer. De Rm1x en keyboard controler voor aansturing van resp. VST's en de Virus. Hierbij hoeven dus alleen geluiden uit de VST's en Virus uit de EMU audio-out te komen.

Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?

Alvast bedankt!

Groeten.

Hoi,

Setup 2; lijkt mij zo ie zo geen probleem.

Setup 1; Hoe wil je met de RM1x eventueel VSTees aan gaan sturen? Je zou dan toch een laptop mee moeten nemen op het podium en dan is het weer handiger om een programma als Ableton te hebben draaien, en wordt vervolgens je RM1x overbodig.

Wel is het heel goed mogelijk om je RM1x je hardware synths aan te laten sturen en eventueel je geluiden van de RM1x zelf te gebruiken (zijn niet zo heel geweldig vind ik). Rm1x is een goede basis voor je live setup overigens. Dan wel in samenwerking met een goede drumbak, sampler, synth.

Back