help met keuze WACKO FILTER

snathan

Stamgast
goedenavond mensen.
ik ben nathan uit amsterdam.
ik ben bezig met een noisy improv act op te zetten.
hierbij maak ik tot nu toe gebruik van zelfgemaakte versterkte (bas)snaarinstrumenten, microfoon en drummodule/pads.
deze staan in serie met 2 Boss rc20xl looppedalen. (niks is in sync, maar dat is nu juist t fijne naar mijn mening)
nu wil ik een fijn (redelijk goedkoop) freaky filtertje aanschaffen, waarmee ik live de lopende loops zoveeel mogelijk kan alteren.
de keuzes zijn;

-Jomox M-Resonator 199,- bij Thomann
-Eowave Sci Fi Bug 220,- bij Synthshop
-MFB Filterbox 177,- bij Thomann

De Jomox heeft geen sequencer, maar ik heb t idee dat ie net even wat verder gaat in het vervormen van je geluid.
Van de MFB kan ik geen mp3's vinden, maar lijkt me wel interessanter dan de eowave.
Hebben jullie tips? Vooral over de mfb tegenover de jomox? (de eowave valt eigenlijk al af tegenover de mfb)

Laatst gewijzigd:
Ik weet niet of dat een vast lijstje is waar je uit wilt kiezen? Zo niet dan kan je eventueel ook nog denken aan een Akai MFC42 filtermodule, want deze zie je volgens mij 2e hands voor zo'n beetje 175 euro gaan. 1 X mono + 1 X stereo filter (tegelijkertijd) en alle gangbare filteropties. Plus een ingebouwde distortion, phase shifter, envelope en LFO.

Veel bruter (maar ook een stuk duurder) is natuurlijk de Sherman Filterbank 1 of 2, maar ik neem aan dat je die wel kent.

De filters die jij noemt ken ik wel maar heb ik nog nooit onder handen gehad, dus ik kan er niet veel over zeggen.....veel succes met je keuze in ieder geval! :)

Origineel geplaatst door Lacertus
Kijk ook een naar de Nord Modular... heeeeel veel opties met filters en stepsequencers!
thanks, maar zo'n klein desktopbakkie lijkt me handiger als t om enkel filteren gaat.
iemand ooit met n MFB Filterbox en/of Jomox M-Resonator gespeeld?

Origineel geplaatst door snathan
iemand ooit met n MFB Filterbox ... gespeeld?

ik heb er 1, en je kunt 'm gerust wacko noemen.
Zonder de seq is het gewoon een vies, schreeuwerig filtertje, met de seq gooit ie alles wat je erin stopt compleet overhoop tot een fijne zooi.
Als ik er een loop uit een drumdoos ingooi, de seq sync aan diezelfde drumdoos en dan met de knopjes ga spelen, ben ik zo een uur verder.

ik vind 'm geweldig :)

nice!
heb je enige samples?
op sequencer.de staat wel een videootje
de seq en de glide- en space-functie voegt wel n hoop toe idd lijkt me.
maar ik ben n beetje bang dat t niet verder komt dan enorme hoge resonantie-sweeps tegenover n open LPF en thats it.

er staat nu te koop hier opt forum dacht ook tegen de200van studio electron9ics
een modmax ...een multimode filter box van hoge quality
..weet niet oftie "vies "want ,..de s e spullen van van zeer nette sound/ quality

een evolver ook erg ok voor live / sequencing ...audio in erop emn en zeer uitgebreide sequencer
....wel weer iest duurder allemaal

... space-functie ...

Die gebruik ik dus eigenlijk bijna nooit... Het is een stereo-filter, en met die space-knop kun je de invloed van het filter op het rechter- en linkerkanaal veranderen.

filter met stepsequencer zal je dus worst wezen, je wilt gewoon lekker knoppen draaien toch?

dan zou ik voor de m-resonator gaan...
vanwege ingebouwde feedback voor het echte ranzige werk.

Je zou nog kunnen denken over een Doepfer minicase met een van hun filters erin.
http://www.doepfer.de/a100_mc.htm

kastje (voeding) + filter : vanaf 150.

Pleur je er later nog een Ringmodulator + Oscilator bij voor nog meer gefreak.

Origineel geplaatst door stevaux
filter met stepsequencer zal je dus worst wezen, je wilt gewoon lekker knoppen draaien toch?

dan zou ik voor de m-resonator gaan...
vanwege ingebouwde feedback voor het echte ranzige werk.

Je zou nog kunnen denken over een Doepfer minicase met een van hun filters erin.
http://www.doepfer.de/a100_mc.htm

kastje (voeding) + filter : vanaf 150.

Pleur je er later nog een Ringmodulator + Oscilator bij voor nog meer gefreak.

haha, ja misschien wel
Het leek me wel interessant om met de sequencer nog enigszins een beetje orde in de chaos te kunnen scheppen (wanneer nodig)
de 2 loopers lopen vrij onafhankelijk van elkaar, en verschuiven kontinu. (denk aan Steve Reich) en met de seq zou ik dan toch weer n maatsoort eroverheen kunnen leggen.

Is de M-resonator zoveel extremer dan de MFB? Misschien moet ik ze dan maar allebij nemen.
Waar is die Doepfer te bestellen uberhaupt voor die prijs? En wat zijn de voordelen ervan? Waarschijnlijk het modulaire?
Dat zou opzich wel handig zijn, omdat ik tevens op de nieuwe Moogerfooger Freqbox aan het wachten ben, waar ik mn snaarinstrumenten op kan aansluiten. (plus footcontrol is een pre)

ja de freqbox laat wederom op zich wachten. zeer irritant die kleine bedrijfjes!
in de US heeft ook nog lang niet iedereen ze, veel op het moogforum wel, en pochen er ook vrijuit mee.> :stupid
ze hebben wel nieuwe expressiepedaaltjes, maar die worden ergens anders gemaakt

ik kan de Mini Case niet vinden op thomann noch op doepfer.nl
op doepfer.de staat ie wel idd.
zie door de modules het bos eigenlijk ook niet meer.
een stel moogerfoogers zie ik nog wel zitten,maar voor eindeloze module-zucht ben ik wel n beetje bang. (de ankoopdrang zal dan geen einde kennen)
moogs zijn enkel wel prijzig.

f*ck.. ik had al minofmeer besloten voor de MFB.
maar de jomox is waarsch toch veel ranziger.
alhoewel het time-based toevoeginkje van de mfb wel creatief enerverend zou kunnen zijn.
of dus zeer irritant bij improvisaties.

mmm.
whaaaaaa!

Je HOEFT de seq op de mfb natuurlijk niet te gebruiken hè....... als de seq niet loopt, doet ie het ook hoor.
maar mèt is soms toch wel ernstig veel leuker 8)

ik heb m besteld bij thomann gisteravond om 19 uur, was vandaag om 12 uur al de deur uit richting mij.
jezus dat gaat snel bij hun.
nou ik ben benieuwd!
denk dat de jomox er zeker ook nog gaat komen/ lijkt me n leuke combi achter de mfb.

:engel:
staat alweer te koop, toch niet echt iets voor mijn ding.
zeker nu de moog freqbox bijna uit staat te komen. en ik t geld daarvoor nodig heb.
check dn andere draad.

ok, hij is dus gister aangekomen. leuk dingetje! dikke blieps en sweeps.
heb alleen geen drumcomputer met midiout, dus dat nog niet kunnen proberen.
hier nog n leuke mod;
slicer mod filterbox

wat doet die mod dan ,..?

ben wel aardig geintreseerd geraakt in de mfb stepsequenced cutof bakkie
leuk ding & betaalbaar
ik heb nog in mn rack een mam vf11/warp9
dus lots of filter plesure

staan mp3's bij. denk dat de cutoff dan vergroot wordt ofzo.
je krijgt er iig een slicer effect mee.
hakt de audio dus ritmisch in stukjes.

en het is zeker een leuk ding!

Back