mpc1000 midiprobleempje

bobaphat

Ouwe rot
Ik heb nou al tijden een probleem met mn mpc1000 waar ik graag vanaf wil.

Als ik een loop heb spelen in een sequence, stopt die loop elke keer als ik op mn keyboard speel die midi stuurt naar de mpc1000 terwijl:
- de polyphonie niet tot de max is uitgeput
- de midi in niet op hetzelfde kanaal staat als de loop
- de program van de loop niet geselecteerd staat, als waarop ik de keyboard bespeel

dit is mega irritant, weet iemand of en hoe dit probleem te verhelpen is?

roept die sequence van je loop ook nog andere midi aparaten aan of een ander geluid vanuit je keyboard?
stopt de mpc1000 dan ook gewoon of blijft hij op play staan en hoor je niks meer?
JJ os of akai?

check iig volgende :
- in je main screen : staat program op off ?
- in je main screen : staat midi channel op 1a?

Origineel geplaatst door beestachtig

check iig volgende :
- in je main screen : staat program op off ?
- in je main screen : staat midi channel op 1a?

Ik ken de mpc1000 behoorlijk goed dus de dingen die je nu noemt heb ik gewoon goed staan.

ik heb die jj os die je nog gratis kan downen 1.3 of 3.1 weet t effe niet meer, zit nu op werk.

hmm.. ik zou het zo niet weten, je hebt mn eerste 2 vragen ook nie beantwoord... wat zeggen ze op mpc-forums?

anyway, je zou het eventueel maybe kunnen bypassen door je sample gewoon te spelen met de direct record functie in de mpc, ik weet zo niet of die al in die gratis OS van JJ zit.... of gewoon op je pc opnemen en dan openen in je mpc.. maar dat kost je natuurlijk wel een extra individuele output op de mpc..

jij trouwens geen problemen met je pads?

mpc 1000

mpc 1000

één tip gratis gedownloade dingens veroorzaken juist dit soort problemen , doe een vorige het liefs een originele versie en vergelijk succes:doei:

waarom praten gasten poep als ze niet weten what's up..

je praat nog toch ook niet over dat het lekker is om gepijpt te worden als je nog nooit bent gepijpt

suck it!

Back