hoofdtelefoon en monitor? [noob]

Phibes

Ingeburgerd
Oke als noob ben ik er dus achter dat ik monitors wil voor mijn nieuwe hardware, omdat die een zuivere weergave geven en hifi speakers het geluid aangenamer maken. En dat actieve monitors het signaal versterken en passieve niet.
Ik heb nu dus mijn mixer (waar een mpc, microkorg en drumsynth aan zit) aangesloten op een hifi versterker en speakers, maar ik merk dat het signaal van mijn mix bijna 2x zo laag is als het signaal van andere bronnen; zoals cd-speler en pc, aangesloten op de hifi versterker, hoort dat bij een hifi versterker en waarom of heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik neem aan dat de beste optie is om voor een nieuwe studio versterker te gaan met passieve monitors, omdat ik op wil kunnen nemen via de pc en anders het signaal te zwak blijft. Ik ben onder de indruk dat "studio" versterkers echter geen phone out hebben zoals mijn hifi dat heeft, dat is wat ik wel graag wil om s'avonds laat of s'nachts bezig te kunnen zijn, waarom hebben die dat niet?

:confused:

okay stap voor stap:

"hoort dat bij een hifi versterker en waarom of heb ik iets over het hoofd gezien?"

ligt dat neit aan je mixer, immers je hebt en je cd speler op je versterker aangesloten maar ook je mixer. Dus zal het je mixer zijnd ie teveel laag meegeeft. Maar hifi kleurt altijd je geluid. Maar als het verschil tussen je mixer en cdspeler te groot is, dan je concluderen dat je mixer dus tevel laag uitstuurt.

"Ik neem aan dat de beste optie is om voor een nieuwe studio versterker te gaan met passieve monitors, omdat ik op wil kunnen nemen via de pc en anders het signaal te zwak blijft."

waarom geen actieve speakers, die kan je meteen aan je mixer aanslutien? Als je wil opnemen doe je dat toch dmv een stekker tussen je mixer en geluidskaart? Moet je niet met versterker nog eens tussen doen, dan wordt je geluid alleen maar verkleurt.

Heb je geen mogelijkheid op je mixer ome en koptelefoon aan te sluiten. Watv oor mixer heb je? welk merk?

Inderdaad, normaal heeft elke mixer wel een phones out!

Ik werk met het (op 1 na) kleinste paneeltje van Behringer en zelfs dat heeft er 1!!!

Ben je het werken met een voorversterker echt zoo gewoon en vind je de extra plaatsinname niet erg, ga dan voor de voorversterker, maar actieve monitors zijn echt handig (let wel, ze hebben een powerinput nodig per monitor, als je een set koopt)

Bij het volume moet je op elke volumeknop letten hé!
je synths hebben er één(veronderstel ik), soms zelfs 2 (softwarematisch in de synth zelf, ik denk aan patches etc.), je mixer normaal gezien zeker 2! (heeft jouw mixer misschien een -20dB knop ofzo?)
een volumeknop - fader per input en een mastercontrole.

succes!

Als je wil opnemen doe je dat toch dmv een stekker tussen je mixer en geluidskaart? Moet je niet met versterker nog eens tussen doen, dan wordt je geluid alleen maar verkleurt?

Wat voor stekker bedoel je en een versterker voor monitoring verkleurt het geluid toch niet?

Heb je geen mogelijkheid op je mixer ome en koptelefoon aan te sluiten. Wat voor mixer heb je? welk merk?

Ik heb dus een Soundcraft EPM 8 gekocht, daar zit ook gewoon een phone out op. Maar door de headphones heb ik pas degelijk volume als ik de volume op bijv de microkorg helemaal open draai, net zoals de volume faders in en uit en de mic level ongeveer halverwege staat. Dit brengt ook een behoorlijk ruis met zich mee en dan staat de muziek dus niet eens hard. Dit is ongeveer hetzelfde met de versterker, alleen moet ik de versterker volume knop op 50 zetten voor een degelijk volume ipv 30 voor cd-speler/fm/pc en staat de monitor level op de mixer op max.

Laatst gewijzigd:
Op een soundcraft staat dacht k een volumeknop voor enkel de phones out, weet je dit? staat deze op een redelijke hoogte?

Het lijkt wel of er is ergens iets dat al je volume opzuigt, in je mixer ofzo...
Heb je dit probleem met al je inputs op je mixer en al je outputs?

de mic level ongeveer halverwege staat.

oeps, dit moest dus zijn phone level
op de helft van de phone level heb ik dus redelijk volume met ruis door m'n headphones, zet ik 'm nu harder neemt de ruis erg toe
sluit ik m'n headphones apart aan op de mpc, drumsynth of microkorg dan heb ik wel gewoon vol geluid zonder ruis

Heb je dit probleem met al je inputs op je mixer en al je outputs?

het verschit wel een beetje per apparaat, de mpc is bijv iets harder, maar over het algemeen zwak volume en snel ruis op alles via mixer

Laatst gewijzigd:
Euhm thjah....

Probeer je circuit eens aan te sluiten zonder je mixer?

Dus ineens aan je versterker, desnoods 1 apparaat per keer, als het volume nu wel 100% is, ligt het zeker aan je mixer en dan heb je een probleem met je mixer, tenzij iemand van synthforum.nl nog iets weet of de winkeluitbater....

Back