Nieuwe Lassence µVentury II analoge modulaire synthesizer

bluebay

Ingeburgerd
Op algemeen verzoek werd een lijst van huidige gebruikers van de Lassence modules en systemen ter beschikking gesteld op de www.bluebay.be site.

Er staat dat ze modules hebben zoals gebruikt in de uVentury.

Welke modules waren (of nog beter zijn) er beschikbaar?
VCOs? VCFs?

Het betreft dezelfde modules als in de uVentury, plus :
- VC wavetable (64 complex waveforms)
- Harmonic generator
- VCF 24dB LP
- Dual vca
- Analog shift register
- Dual resonant filter
- Noise, s&h
- Modular sequencer

De meesten worden nog steeds gemaakt op verzoek.

Die sequencer? Heb je daar specs van? Of is het echt custommade (en dus heel duur)

Het ligt niet in mijn scope om gaan op te treden als verkoopsmedium voor de aangeboden modules, dit wordt door de fabrikant namelijk zelf gedaan. Wel kan ik je meegeven dat alle modules custom made, met de hand gemaakt worden en natuurlijk, bij kleine afnames hoge prijzen .

Hmmm, misschien over vijf jaar dan voor mij. Bedankt voor je antwoorden in ieder geval.

p.s. Ik kom waarschijnlijk eind oktober die Bohm VCO en ADSR ophalen en naar de uVentury luisteren. Ik stuur je er nog een mailtje over.

Nieuwe Lassence µVentury II analoge modulaire synthesizer

Eindelijk na een drietal maanden wachten is hij er !

Voor meer informatie ga naar www.bluebay.be

Officiële persmededeling :

In December 2002, the first belgian analogue modular synthesizer ever is to be released. It is designed by Fabrice du Busquiel (architect of many analogue modules used by a significant number of well-known belgian DJ's) and released in cooperation with Blue Bay bvba (dealer/distributor of analogue modular synthesizers), founded by Stefan Leunis. The synthesizer has a ground breaking analogue modular architecture that holds some of the best sound treatment modules ever made.

The synthesizer is CV/Gate controlled, standard 1V/Octave and consists of :
- 2 voltage controlled oscillators from 0,01Hz to 50Khz,
- 12dB roll-off state variable voltage controlled filter with lo-pass, hi-pass, band-pass and notch outputs,
- 2 independent ring modulators (one DC ringmod which also serves as a voltage controlled amplifier and one AC ringmod),
- an extremely rare voltage controlled Wave multiplier,
- an ADSR envelope generator,
- a VU meter hardwired to the lo-pass filter output,

It works on both 110 and 230V and comes in a solid portable briefcase of dimensions 32cm (length) x 16cm (height) x 24cm (depth). A 19 inch rack frame will be available early next year, along with a number of extra modules.

It's of an unprecedented high quality/sound level and can be considered as a the pioneer of a new direction of analogue synthesis.
bluebay heeft deze bijlage geplaatst:

Attachments

• boxfront1fr.jpg
    boxfront1fr.jpg
    5 KB · Bekeken: 128
hij ziet er heel mooi uit.. misschien is dit een sfeervoller plaatje

Attachments

• venturyproto.jpg
    venturyproto.jpg
    144,2 KB · Bekeken: 132
Laatst gewijzigd:
Ik ben zeer benieuwd.

Succes met de verkoop en dat er maar veel projecten op mogen volgen. :)

Hallo zeg 1860 euro.....alsof je een emmer leeg gooit. Ik heb op jullie site een hoop sounds beluisterd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze geen van allen echt bijzonder vind. Maar in ieder geval suc6 met het verkopen ervan !

Heb je ooit VCS3s gezien... Weet je wat die kosten? Nu wil ik deze niet direct daarmee vergelijken, maar ik zou zeggen, niet alleen maar op sampletjes afgaan...

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Heb je ooit VCS3s gezien... Weet je wat die kosten? Nu wil ik deze niet direct daarmee vergelijken, maar ik zou zeggen, niet alleen maar op sampletjes afgaan...

Ik ga niet alleen op een paar sampletjes af....maar op een pagina vol ermee........die samples moeten eventueele kopers overtuigen ....toch ??

Ik vind het voor dat bedrag echt wel zo dat je moet weten wat voor vlees je in de kuip hebt......maar ik heb bijna alle samples geluisterd en het doet me echt niks.....sorry.

Ik vind dat hele analoge retro gedoe echt centenklopperij.........er zijn bedrijven die het betaalbaar maken, maar dit is ook iets "exclusiefs"..........je hebt mensen die drinken simpele goedkope congac en je hebt er die hele dure moeten drinken.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Deze kun je ook niet eens indirect vergelijken met een VCS. Heb je het over wat het kost kun je het bijna niet eens met een A100 basis II systeem vergelijken. Ik denk dat dit Belgische beestje behoorlijk wat vettigheid moet kunnen produceren voor die prijs.

Goed nu ga ik eerst maar eens luisteren naar de samples.

Origineel geplaatst door Gunhed
Deze kun je ook niet eens indirect vergelijken met een VCS. Heb je het over wat het kost kun je het bijna niet eens met een A100 basis II systeem vergelijken. Ik denk dat dit Belgische beestje behoorlijk wat vettigheid moet kunnen produceren voor die prijs.

Goed nu ga ik eerst maar eens luisteren naar de samples.

Je kunt het voor mijn gevoel inderdaad niet met een A100 vergelijken en ik heb twee bakken vol... En dan bedoel ik dit in het voordeel van de Lassence. Ik heb het gevoel dat zoals bij elke hobbies het ook vaak om de puntjes gaat en niet meer om de i. (kijk naar de hi-end, audiofiele bewegingen, super dolby surround bullshit zooi, extreme modular, en extreme protools omgevingen, enzovoort.). Ik denk dus ook echt dat een Lassence niet voor de doorsnee Nord Rack III of MachineDrum personen bestemd is, maar voor mensen die, toen het kon, een Fenix of iets dergelijks kochten. Een synth met een eigen sound..., niet een copy van, maar een synth met een afwijkende functionaliteit. MOTM gaat het in mijn ogen nu ook winnen van synthesizers.com, omdat ze met nieuwe modules komen en niet met copieen van die Moog's en Serges... Buchla komt ook met 'nieuwe' modules.. (shepard, doepfer!!!!!) Deze lassence heeft een waveprocessor, die ik nog niet veel gehoord heb... Geef mij een Doepfer voorbeeld van zo'n waveprocessor, die ik nog niet heb........ Ik val hier Doepfer niet aan, want mijn hart ligt in duitsland, maar ik hoop dat belgie ruled en ik weet dat bluebay veeeeeel ervaring heeft met modulars (doepfer, ASy, Roland modulars, Formants) en van het betere analoge werk (Studio Electronics ATC-1.) en hecht dus ook op zijn persoonlijk oordeel.

Origineel geplaatst door C-Code
Hallo zeg 1860 euro.....alsof je een emmer leeg gooit. Ik heb op jullie site een hoop sounds beluisterd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze geen van allen echt bijzonder vind. Maar in ieder geval suc6 met het verkopen ervan !

Ben het toch wel met C-code eens dat het wel ver gaat voor zo'n klein kassie met 2 vco's en een zeldzame wavemultiplier. Zou de prijs alleen aan die wave-multipl. te danken zijn? en/of de uitmuntende bouwkwaliteit?
Of gaan ze er maar 100 maken ofzo

Maar de eerste echte analoge Belgische synth , da's wel gaaf.

Feit is dat het kistje nokvol volgeladen is met analoge spitstechnologie en absoluut kwaliteits/gewicht/grootte gezien het best is. Hoeveel producenten maken trouwens een vergelijkbare wave multiplier? Enkel Serge bij mijn weten. We hebben zelfs tijdens onze demo sessies verschillende "Virtual Analogs" freaks kunnen bekeren naar de werkelijk analoge wereld. Fijn om te horen hoe ze bijvoorbeeld de Micro Q eerst de hemel in prezen en op het einde zeiden dat de Micro Q maar zus en zo was in vergelijking met de Lassence.

Origineel geplaatst door bluebay
Feit is dat het kistje nokvol volgeladen is met analoge spitstechnologie en absoluut kwaliteits/gewicht/grootte gezien het best is. Hoeveel producenten maken trouwens een vergelijkbare wave multiplier? Enkel Serge bij mijn weten. We hebben zelfs tijdens onze demo sessies verschillende "Virtual Analogs" freaks kunnen bekeren naar de werkelijk analoge wereld. Fijn om te horen hoe ze bijvoorbeeld de Micro Q eerst de hemel in prezen en op het einde zeiden dat de Micro Q maar zus en zo was in vergelijking met de Lassence.

Daar noem je ook een vergelijking.........de micro Q..........:stupid

Back