Smelly and acid Mac Pro

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

BlackEyed

Geschoren lid
Ik heb een Mac Pro, waaruit een zure bijtende lucht komt.

Mac bv een uur draaien, dan uitzetten. Het lijkt erop dat de geur zich dan heeft opgehoopt tussen videokaart en voorfans. Als je het zijpanel eraf haalt en je neus er diep insteekt, krijg je een prikkelende tong, neus en hoofdpijn en stinkt het.

Bij het aanzetten van de Mac wordt de lucht verspreid de kamer in en heb je binnen 5 minuten dezelfde fenomenen. Het is absoluut onwerkbaar!

Nee, de kat heeft niet in de Mac gepist, ik ben niet dronken of high on LSD.

De dealer heeft de voeding al vervangen, maar weet niet wat-ie ermee moet. Op de forums is er ook (bijna) niets over bekend.

De dealer wil 'm vervangen na veel zeuren. Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat TNO zegt.

Iemand hetzelfde probleem?

Misschien is het de koelpasta die tussen de cpu/gpu en de fans zit?

Heb je die mac zelf nieuw aangeschaft, en is hij dit later gaan doen, of heb je hem 2hands gekocht met die stank er al in ? zoja vraag dan even de verkoper.

Heb inderdaad al tussen Apple defects gekeken. De Mac is nieuw gekocht, nu al een half jaar problemen.

Koelpasta zou kunnen. Het gekke is alleen dat als je 'm een paar dagen stil laat staan de stank zich verder ophoopt. Dus zonder iets te doen wordt het erger.

Dat gaat ook wel gebeuren, daar ben ik niet bang voor.

Ik ben alleen benieuwd of het vaker voorkomt en of de geur gezien de klachten gevaarlijk zou kunnen zijn. Ik twijfel er zelfs over om de nieuwe machine niet door te laten gaan en 'm naar TNO te brengen.

ik snap het niet met die macs hoor..

ik heb nu mn eerste mac, en dat ding heeft af en toe ook kuren, tergend langzaam, terwijl ik alleen aan het
internetten ben!

heel vaag. mn broer had een hangende mac, ook zn eerste..

en jij hebt dit.. zo zijn er nog wel meer problemen idd..

ik dacht altijd dat die macs foulproof waren!

ben niet aan het flamen hoor, ik vind het zoiweso prachtdingen. zowel OS, als design uiterlijk.

Maar goed, wat houdt dat TNO precies in, kheb op de site gekeken, maar word er niet veel wijzer uit,
waarom je nou daar je comp. zou heenbrengen. ipv. een nieuwe te krijgen?

Omdat TNO (www.tno.nl) oa. dit soort onderzoeken op aanvragen doet. Ik ben namelijk nieuwsgierig of het een algemeen Apple probleem is, wat ik als een van de weinigen bemerk of dat ik een van de weinigen ben die net teveel van iets in m'n machine heb om 't te merken.

Inderdaad gaat me dat geld kosten, maar als het inderdaad de Mac is die het probleem veroorzaakt en het is schadelijk dan wil ik dat graag weten.

maar na dat onderzoek kun je gewoon de mac weer omruilen voor een nieuwe toch ?

Niet als er uit zou komen dat-ie schadelijk is, want dan gaat het nog een staart(je) :duivels: krijgen.

hmm..

maar dan is het toch gewoon Apple of de winkel die een defect product aan jou heeft geleverd. Lijkt me dat je garantie hebt!

Mijn MAcbook Pro is echt retesnel !
Internetten op mijn Mini gaat ook echt probleemloos .
Mijn ouwe 17" Powerbook voordat er water in kwam .. ook nooit geen problemen .
Mijn andere ouwe Powerbook Titanium .. no problemo's .
Ik snap al die verhalen nooit .. er zullen heus wel problemen met Mac's zijn .. maar ik denk niet meer of minder dan PC's . Alleen als er wat met een MAc is dan is het meteen van zie je wel !
Daar bedoel ik niet jou mee Roelant .. maar meer in het algemeen .
Welk model heb je precies Black eye ?
Ik ken maar een iemand met een Mac pro .. de rest wie ik ken die met MAc werkt allemaal MAcbook pro .
Zal eens aan hem vragen of het hem weleens is opgevallen .

Origineel geplaatst door roelant
ik snap het niet met die macs hoor..

ik heb nu mn eerste mac, en dat ding heeft af en toe ook kuren, tergend langzaam, terwijl ik alleen aan het
internetten ben!

heel vaag. mn broer had een hangende mac, ook zn eerste..

en jij hebt dit.. zo zijn er nog wel meer problemen idd..

ik dacht altijd dat die macs foulproof waren!

ben niet aan het flamen hoor, ik vind het zoiweso prachtdingen. zowel OS, als design uiterlijk.

Maar goed, wat houdt dat TNO precies in, kheb op de site gekeken, maar word er niet veel wijzer uit,
waarom je nou daar je comp. zou heenbrengen. ipv. een nieuwe te krijgen?

Origineel geplaatst door dextah
BEn jij dit zelf btw ?

http://www.mac-forums.com/forums/showthread.php?p=393576

Nee, dat ben ik niet. Dat is wel een van de weinige reacties die ik tegenkwam.

Van dat sprayen geloof ik niet zo. Je vindt nergens 1 bericht dat dat verder onderbouwt. Ik blijf nieuwsgierig wat het probleem wel kan zijn.

Ik ontving van de verkoper (welke ik verder niet zal noemen, want dat voegt niets toe aan de oorspronkelijke discussie) overigens vandaag de volgende reactie:

"Uiteindelijk hebben de engineers van Apple gereageerd met als aanbeveling een aantal rubberparts te vernieuwen van de machine.
Omdat wij dit enigszins niet konden geloven hebben wij een splintenieuwe MacPro er op na geroken.
Deze machine vertoonde verbazingwekkend genoeg dezelfde vreemde lucht.
Wij gaan nu de parts bestellen en nemen contact met je op als deze binnen zijn, ik verwacht deze parts dan ook op korte termijn.
Vervanging kunnen we op dezelfde dag realiseren.

Eenvoudige omruiling zoals door wij voor ogen hadden gaat blijkbaar niet op deze manier bij Apple werken.
Uiteraard blijven wij onze uiterste best doen om tot een goede oplossing te komen."

Hij bevestigt dus:
- dat niet alleen mijn machine dit probleem heeft (klopt, ik ben bij een andere dealer gaan ruiken en nog een machine had hetzelfde euvel)
- dat Apple het probleem kent en met als oplossing de rubbers komt. Als dat het probleem is, vind ik het prima als die worden vervangen.
- dat de eerder voorgestelde ruil niet doorgaat, omdat Apple dit toch niet goed vindt achteraf. Ik heb niets te maken met Apple, de verkopende partij is verantwoordelijk. Maar laten we eerst de rubbers maar eens vervangen en dan verder zien.

even een nietszeggende post,

maar mooi klote dit hoor.. straks heb je na 4 weken wachten nog niets.. :S

Bericht door een moderator:
Hoe vervelend dit probleem ook is, schiet het wel voorbij het doel van het Synthforum, dus sluit ik de thread. Succes in elk geval!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back