help een starter: beste 2e handse deal?

jorg

Nieuwkomer
Ben nieuw in synts. Ben van origine bassist/trompettist en zoek synth/workstation om te gaan componeren. Stijl soul/funk. Speel beetje piano. Het aanbod van synths is zo overweldigend dat ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Mijn budget Euro 500,-. alvast bedankt!

CS1-x

CS1-x

ik zou 's gaan kijken naar een 2ehands Jamaha cs1-x. dan heb je een aanslaggevoelig masterkeyboard, honderden geluiden (ook van realistische instrumenten) en je leert dmv. the bleubook heel wat van synthese. Hij is 16 parts multitimbraal (aantal verschillende geluiden tegelijk) en ik geloof 32 stemmen polyfoon (geluiden tegelijk) en heeft effecten aan boord. Voor een cs1-x zou ik niet meer betalen dan 250/300 euro. Ik ben hiermee ook gestart en heb nu nog spijt dat ik 'm verkocht heb (al is het maar om de 6 toewijsbare controllers en het masterkeyboard (6 okt).

Succes d'r mee!

D50 van Roland en dan van het geld dat je over houd
door sparen voor nog iets.

Korg 01/W (wel oppassen met de toetsen, zie sonicstate userreviews) of Yamaha SY-85. dit zijn synths van een jaar of 10 geleden die nog steeds erg goed zijn als workstation en die nu voor een fractie van de nieuwprijs te koop zijn : EUR 300 - EUR 500. Voor niet veel geld uitstekende starters.

Back