Midi automation in Acid pro 6

daniel79

Nieuwkomer
Kan iemand mij vertellen hoe ik in Acid Pro 6 mijn midi automation kan aansturen?
Ik snap maar niet hoe ik een knop van een vst kan automatiseren. Weet iemand hoe ik dit kan doen? Soms lukt het me bij toeval om iets in beweging te krijgen, maar ik wil weten werk CC # er voor welk knopje staat. Kan iemand me vertellen hoe ik hier achter kom?

Ik weet wie je dat kan vertellen, alhoewel die neit kan praten... neem aan dat je gewoon hebt leren lezen op de basisschool, dan zou je is in de manual kunnen kijken, weet zeker dat het daar in staat ;)

Dude, denk je nou echt dat ik dat niet geprobeerd heb? Ik zit al een paar dagen te zoeken naar het antwoord. Dus als je degene die niet kan praten wel ff kan vragen om het in te tikken...

track automation in de Manual van ACID is één ding...
..te weten komen met welke CC's je je VST kan aansturen , is iets anders (daar heb je de manual van je plug in voor nodig ;-)

...misschien kan je omgekeerd te werk gaan : neem gedraai van 1 knop op...zoek dan wat ACID heeft opgenomen en dan weet je de CC...bij mijn weten kan je dan een soort controller map maken ...erg handig, ipv met nummers kan je dan namen geven aan de controller

Origineel geplaatst door seiko
..te weten komen met welke CC's je je VST kan aansturen , is iets anders (daar heb je de manual van je plug in voor nodig ;-)

...misschien kan je omgekeerd te werk gaan : neem gedraai van 1 knop op...zoek dan wat ACID heeft opgenomen en dan weet je de CC...bij mijn weten kan je dan een soort controller map maken ...erg handig, ipv met nummers kan je dan namen geven aan de controller

En dat kun je vinden bij de track automation ;) Maar inderdaad zo meot je te werk gaan 8)

Origineel geplaatst door seiko

Precies, dat is mijn vraag ook. Ik heb dus al geprobeerd om gedraai aan een knop op te nemen, maar dit lukt niet echt. Het lijkt wel of ze niet praten met elkaar, terwijl als ik 'live' aan de knoppen draai je dit wel hoort. Kun je me misschien uitleggen hoe ik ervoor zorg dat dit wel opgenomen wordt?

Origineel geplaatst door daniel79
Precies, dat is mijn vraag ook. Ik heb dus al geprobeerd om gedraai aan een knop op te nemen, maar dit lukt niet echt. Het lijkt wel of ze niet praten met elkaar, terwijl als ik 'live' aan de knoppen draai je dit wel hoort. Kun je me misschien uitleggen hoe ik ervoor zorg dat dit wel opgenomen wordt?

Normaal als je op record gaat en je draait aan de knop dan neemt die dat al op, kan inderdaad ook zijn dat je ff een knopje meot zoeken waar je de automation op write kan zetten... als je dan op play drukt en je knoppen beweegd zou die het moeten opnemen. het zal een knopje zijn waar verschillende functies bij staan..tenminste das in logic.. read, touch,latch,midi zoiets zou er bij meoten staan.
Vergeet het knopje achteraf niet weer op read te zetten

ik heb nog nooit via ACID een VST geautomatiseerd, maar wel en keertje mn Machinedrum (is in principe hetzelfde)
Je moet gewoon de CC's weten van elke knop en dat staat altijd in de manual van elk toestel/VST...tenzij je er 'door omstandigheden' (crack bvb) geen manual bij hebt...
CC's al eens op internet gezocht ? Over wlke VST gaat het ?
Zou allemaal toch niet zo moeilijk moeten zijn hoor...
(desnoods demoversie van ableton live downloaden en het daarmee proberen...be creative ;-)

Ik ben eruit. dmw CTRL rechtermuisknop kan ik een CC # toewijzen aan de knop en vervolgens een enveloppe op de tijdsbalk importeren en die opdrachten geven door te verschuiven.

Thanx voor de antwoorden, het heeft me zeker geholpen!

D.

Back