Goedkope oplossing/alternatief voor midi-merger

n303y

Ouwe rot
Ik wil ingespeelde noten op mijn keyboardcontroler opnemen in mijn RM1x sequencer waarbij deze geluiden aan moet sturen naar de Virus. Tevens wil ik met de Virus knopbewegingen opnemen in de sequencer. Nu moet ik steeds kabeltje uit midi-out wisselen tussen mijn keyboard de Virus. Erg irritant, dus ik ben op zoek gegaan en het goedkoopste wat ik ben tegengekomen is http://www.thomann.de/gb/midi_solutions_merger.htm voor 66 euro.

Weet iemand misschien een goedkopere oplossing om geen kabeltje meer te hoeven verwisselen?

ben bang dat je aan een midi merge doosje vastzit.
bij feedback hebben ze m ook voor 3 euro meer. scheelt je misschien wat verzendkosten.

Je hebt ook van die switchboxen.

En tweedehands scheelt ook wel wat in de prijs.

Maar midi thru loopje kan toch ook?

in->Virus->thru->in->Keyboard->out->in->RM1X->out->

Ik heb een Roland PC-200mk II keyboard :dj:

Je brengt me wel op het idee om een tweedehands keyboardcontroler te kopen die ook midi-in heeft. Is allicht goedkoper dan een midi-merger.

Thanks!

Tsja, midi mergers komen ook wel eens voor 25 euries voorbij. Maar soms zijn werken ze niet 100%.

Maar ouwe synths/keyboards is misschien ook een idee. Beetje zoeken zo.

Origineel geplaatst door fuse
Je hebt ook van die switchboxen.

En tweedehands scheelt ook wel wat in de prijs.

Maar midi thru loopje kan toch ook?

in->Virus->thru->in->Keyboard->out->in->RM1X->out->

met midi thru loopje dan gaat idd de info van keyboard naar de rm1x.
maar de info van de virus komt uit de midi out. dus zou je de thru en de midi out van virus moeten mergen.

een switchboxje kan ook. krijg je zoiets als de thru 3x8 van midiman geloof ik. let op dat meeste thruboxjes niet kunnen mergen. dan kom je al bij patchbays terecht, en ook een aantal daarvan kunnen slechts mergen.

Dus als ik het goed begrijp is het niet eens mogelijk zonder de midi te mergen. Midi thru maakt het dus niet mogelijk om data uit midi-out "mee te geven"? Klinkt eigenlijk wel logisch bij nader inzien...

midi in = voor inkomend midi
midi out = voor uitkomend midi
midi thru = de doorluspoort voor alles wat bij midi in binnenkomt

Back