spoor voor spoor naar me mengert

goran

1984
Hey,

Ik heb op het moment een Emu1212M met 2 outputs, graag zou ik een geluidskaart willen met minimaal 8 outputs zodat ik dus van mn computer alles spoor voor spoor naar mn mengpaneel kan toewijzen...kent iemand er 1? want ik kan ze maar niet vinden...

ik weet dat je ook op je computer in cubase alles spoor voor spoor kan afmixen, maja, vind het zo denk ik stukke prettiger

ik heb totaal geen verstand van adat, hoe gaat dat in zn werk in dit geval?

`t optische gaatje van me emu1212m moet dus door getrokken worden naar de achterkant van die ada8000? en vanuit de line out ( van de ada ) spoor voor spoor naar me mengpaneel?

Wat ik me afvraag is : Hoe wijst de computer (geluidskaart) automatisch alle sporen toe als ik b.v. met cubase werk ? doet hij dit automatisch of moet ik daar het een en ander voor toewijzen?

mischien dat het handig kan zijn, mijn mengtafel is een soundcraft spirit live 16-2-1

open eens je projectmix van je emu.

Daar kan je zelf je mixer en je routing configureren.

Origineel geplaatst door Searcheon
Ben ik nou zo stom...?

2 x analoog input
8 x analoog uit

Ja, daar heeft Goran niet veel aan.

Ik heb nog een Adam24 AD/DA ADAT converter te koop staan. Daarmee krijgt je 1212m dus acht extra ingangen zodat je in Cubase op acht sporen tegelijk kunt opnemen. Bijvoorbeeld de acht individuele uitgangen van je S950. 8)

Origineel geplaatst door goran
`t optische gaatje van me emu1212m moet dus door getrokken worden naar de achterkant van die ada8000? en vanuit de line out ( van de ada ) spoor voor spoor naar me mengpaneel?

Klopt zo werkt het.

dan heb je 8 ins en out erbij.

FF configuren in je projectmix en daarna in je DAW

DONE!

:dj:

FF configuren in je projectmix en daarna in je DAW

Maarre...Adat is toch digitaal?? want ik heb een Soundcraft Spirit, en dat is een analoge mixer :erm:

Origineel geplaatst door goran
Maarre...Adat is toch digitaal?? want ik heb een Soundcraft Spirit, en dat is een analoge mixer :erm:
converter achter hangen
die zet 8 analoge signalen om naar 1x8 signalen digitaal mbv ADAT

Van je geluidskaart via de ADAT uitgang heb je naar de converter een digitale verbinding. Maar de converter (DA) vertaalt het digitale signaal in een analoog signaal. En dat via acht uitgangen die je kunt verbinden met acht ingangen van je mixer.

Back