Cubaseproject omzetten in mp3 of wavbestand lukt niet

flip

Stamgast
Hallo,

Ik werk nog niet al te lang met Cubase. Doordat mijn cubase nu nog even op vista draait heb ik allerlei problemen. Met een beetje geduld kun je toch wel iets maken. Nu wil ik bijn project omzetten in een mp3. Ik heb me laten vertellen dat ik dan naar exporteren moetn gaan en dan audiomixdown en opslaan. Iedere keer als ik dit probeer en op opslaan druk, gebeurd er vevrolgens niet en slaat cubase niks op. het kan zijn dat dit ook weer aan vista ligt. Heeft iemand misschien een idee wat er mis is aan mijn instellingen of wat ik het beste kan doen???

gr

kan aan meerdere dingen liggen... weet je zeker dat je m in de goede map opslaat?

Wat krijg je te zien nadat je audio mixdown hebt gedaan? een blauw balkje wat procenten aangeeft?

Ik kan hem toch overal opslaan waar ik wil? Ik probeer hem dan tijdelijk gewoon op het bureaublad op te slaan. Nadat ik op opslaan druk verdwijnt het opslaanvenster gewoon, en dan gebeurd er niets. Geen blauw balkje nee

ok dan gaat r daar dus iets fout... kun je aangeven wat je instelling zijn als je m wilt saven? hoeveel bit, hoeveel khz, mono/stereo etc?..... maybe dat je daar iets fout doet...?

Dit zie ik:

Coding PCM/uncompressed waves
Channels: Mono
Resolution: 16 bit
Sample rate: 44.100 KHZ
Outputs: audio channels.

Verder heb ik niks aangevingt.

Heb helaas nog geen geluidskaart. Vrijdag komt een vriend van mij met een audiointerface. Moet er zelf nog een halen. Denk je dat het daar aan ligt dan?

ik denk idd dat het daar aanligt... je computer heeft toch een vorm van geluidskaart nodig om midi in audio om te zetten? Volgens mij kun je het een beetje vergelijken met een video willen afspelen zonder videokaart...

Hoe maak jij dan muziek? je moet toch iets horen lijkt mij?

Ik heb een anderhalve week een nieuwe dell dimension 9200 gekocht, daan zal wel iets van een geluidskaart inzitten want ik krijg prima geluid uit mijn pc.

ok, en probeer die geluidskaart es te selecteren... ik neem aan dat die in cubase is geselecteerd als de geluidskaart waar ie op moet draaien (Bij Device --> Device Setup)

Jezus wat voel ik me nu dom. Moest inderdaad gewoon de geluidskaart aanvinken bij output.

Hartelijk bedankt voor de hulp in iedergeval.

gr

:okdan: neem aan dat ie t nu doet?

nog even een tip mijnerzijds: vink Real Time Export aan om kraakjes en plopjes tegen te gaan (liep ik eerst ook tegenaan!)...zorg er wel voor dat je geluid niet te hard staat en regel dit even via de mixer (F3)............

enjoy m8!

Back