Thermionic Culture Phoenix

RiSC

Stamgast
Heeft iemand hier wel eens met een Thermionic Culture Phoenix gewerkt en hoe beviel / bevalt deze?
Is het wat voor dance/electro/progressive enz. ?

Onze CD is gemastered met de Phoenix als mainbus compressor. Door Darius. En hij heeft hem kunnen vergelijken met de Vari-Mu van Manley en de STC-8 van Crane Song onder andere. Ook niet de minste apparaatjes.

Ik kan me herinneren dat hij zeer te spreken was over de warmte en door de strakke open klank. Je zou hem kunnen contacten voor wat meer info.

Gr.

OJ

Re: Thermionic Culture Phoenix

Origineel geplaatst door RiSC
Heeft iemand hier wel eens met een Thermionic Culture Phoenix gewerkt en hoe beviel / bevalt deze?
Is het wat voor dance/electro/progressive enz. ?

Track, mix en master ermee. Misschien wel de beste compressor die er is in mijn ogen, zeker zeer geschikt voor dance !! Zeker op de drumbus ! Als je het geld hebt liggen en je dit wilt uitgeven voor een tering goeie compressor, dan zou ik dit zeker doen.

In het begin twijfelde ik nog, omdat er zo weinig op zat (geen LP/HF, sidechain e.d.) maar het laag blijft ondanks als je veel instuurt, okay ! Sterker nog de phoenix zorgt voor extra beef, vooral bij traag attack en snel release.
Vind hem persoonlijk veel beter dan de andere Vari-Mu compressors (Manley,Gyraf e.d.) Met een Crane Song SCT-8, zoals hiervoor gezegt is ie niet mee te vergelijken, aangezien dat een pwm/fet gestuurde compressor is.

Laatst gewijzigd:
Back