waldorf q rotary encoders

ik heb alle encoders en alle duwknopjes liggen :) maar begin pas als ik er écht niet meer mee kan werken. veel teveel werk om te doen als 95% nog goed is

ik wil gewoon filtersweeps kunnen maken en opnemen en dat kan nu niet zomaar, heb geen zin in toewijzen etc.
ik ben inmiddels bezig. helemaal losmaken en alle schroefjes en parts nummeren zodat ik straks alle schroefjes er zonder gedoe weer in kan draaien en niks vergeet.
ik gebruik de manual die ik als link in deze draad heb gepost.
zometeen nog ff de bout halen bij een maatje ... achja het is weekend :)

ik kan je vast verklappen dat alle schroefjes voor de printplaten identiek zijn :) tenminste in die van mij heb ik er allemaal dezelfde inzitten.

zo, het valt me mee moet ik zeggen .. inmiddels al veel lol gehad met de losse stukken ;) (foto's volgen)
het is een zwaar solide tank die Q keys dat moet ik toegeven, damn. maar het zit logisch in elkaar. de su700 encoder operatie was veel moeilijker omdat er veel platen inzitten en lagen die je los moet maken, erg verwarrend. dit maakt me nou blijde!!

oei, dat kwam stiekem langs in mijn gedachten tijdens demontage en montage ... maar toch, geel is wel superstoer hoor, ben er wel zwaar blijde mee. ik zat te denken om achim lenzen te mailen om te vragen of ik die nieuwe encoderkapjes te bestellen die op de micro Q zitten, die zijn n.l veel fijner (heb er zelf 1 gehad) op de Q+ (analoge filters + 100 stemmen) zitten die ook. het is een synth qua sound die ik zeer graag bij me hou echt.
ik zal zo de foto's uploaden en posten, mijn vinger is trouwens naar de klote, soldeerbouten zijn f*cking HEET!!!!
mijn soldeerwerk is trouwens niet zo mooi als hoe alles erin zit standaard, dat is wel fuck. ik ben erg ongeduldig en sliep pas om 8 uur maaaaaaar, operatie is wel geslaagd. 1 ding waar ik keihard van baal is dat ik bij de uiteindelijke montage flink liep te kloten. een waldorf q keys in elkaar zetten is absoluut een hels werk. ik moest hem 3 keer uit elkaar halen voordat ik hem in elkaar kreeg, ik werd er knettergek van :r

Origineel geplaatst door Devon-Miles
ik zal zo de foto's uploaden en posten, mijn vinger is trouwens naar de klote, soldeerbouten zijn f*cking HEET!!!!
mijn soldeerwerk is trouwens niet zo mooi als hoe alles erin zit standaard, dat is wel fuck. ik ben erg ongeduldig en sliep pas om 8 uur maaaaaaar, operatie is wel geslaagd. 1 ding waar ik keihard van baal is dat ik bij de uiteindelijke montage flink liep te kloten. een waldorf q keys in elkaar zetten is absoluut een hels werk. ik moest hem 3 keer uit elkaar halen voordat ik hem in elkaar kreeg, ik werd er knettergek van

300 graden ongeveer ideale temperatuur. bij mij ging niet mn vinger eraan maar één van de drukknopcaps. maar da's alweer gemaakt gelukkig. ik schrok er wel van. operatie van mijn q zal ik tzt ook fotootjes van posten :) (2009?;)) het is wel een hele overzichtelijke synth van binnen vind ik!:)

de blauwe tijdens operatie
qfrontpanel.jpg

oei, dat kwam stiekem langs in mijn gedachten tijdens demontage en montage ...
bij mij ook :D het is een virus denk ik! maar goed als je je nog een keer bedenkt?

maar toch, geel is wel superstoer hoor, ben er wel zwaar blijde mee.
en dat heb ik bij de blauwe weer ... :o:

30092007001sk3.jpg

30092007005rt3.jpg

30092007009ot8.jpg

30092007010hw9.jpg

30092007011sn5.jpg

zo, de eerste pics even geupload.
zie je trouwens die nieuwe kleine gele waldorf synth lol :D
moest even hoor!!

30092007015ea5.jpg

30092007016xd3.jpg

dit was echt klote om hem weer in elkaar te zetten. er is maar 1 manier en al die connectors zitten aan het board vastgeplakt dus ik heb er wat los moeten trekken om de kabels lang genoeg te maken. die power supply zit ook niet al te makkelijk vast pffff.

Back