D en R 1500, wat mag die kosten?

kvandalen

Nieuwkomer
Omdat ik helaas toch niet zo heel veel met muziek maken (meer) doe, heb ik toch maar besloten om dit mengpaneel (de D&R 1500) wat ik ooit eens 2e hands heb gehad van een goede kennis te gaan verkopen. Alleen wat is het nu nog waard? Ik heb hem zelf toen gekocht voor 600 maar was dit toen te veel geweest, of was het echt een zacht prijsje toen? (praat ik over een paar jaartjes terug). Ik zal hem eventueel wel weer kunnen verkopen aan hem (waar ik hem had van gekocht) vanwege ook de emotionele waarde, maar ik ben zelf ook bang dat hij daar dan nooit meer 600 euro voor zal gaan geven... Het werkt uiteraard nog wel gewoon prima met orignele handleidingen en wat kleine vervangbare onderdelen.

Hoeveel kanalen ? dit gaat een belangrijke vraag worden...
Hoeveel sends ? 2 zie ik op een foto, klopt dat ?
Hoeveel bussen ? 2 zie ik op een foto..... (links/rechts)
Hoe uitgebreid is de EQ ? niet heel erg volgens de foto.....
Lange slag faders (100mm?) denk t wel met een dof & ruis
etc etc.

zoveel vragen blijven over na het horen van het typenummer dat ik je geen prijs kan geven.

Bedankt voor de snelle reactie, was inderdaad even de specificaties vergeten...:stupid

Het is een 24 kanaalsmodel,
3 aux sends, alleen per kanaal is te kiezen voor aux 1, en een keuze tussen 2/3. (dus niet apart 2 en 3),
Hoeveel bussen weet ik zelf ook niet zo, omdat ik zelf ook niet echt zo weet wat hiermee bedoeld wordt... (ben nog echt een leek):erm:
De EQ volgens de specificaties in de handleiding:
Approx. 16 db at 12 Khz
16 db from 200 hz to 7 khz with q factor 1,5
16 db at 60 hz
Wat betekent dat de middelste frequentie regelbaar is tussen 200hz en 7 khz
De faders die er in zitten waren vervangen door de wat luxere ALPS faders, en ik dacht ook 100mm
Handleiding te vinden op: http://www.d-r.nl/dnrsite/Service Parts/1500seriesManual.PDF

Origineel geplaatst door kvandalen

Hoeveel bussen weet ik zelf ook niet zo, omdat ik zelf ook niet echt zo weet wat hiermee bedoeld wordt... (ben nog echt een leek):erm:

Deze D&R heeft een ander principe dan de standaard busconstructie bij de meeste tafels.

Als deze tafel echt helemaal ok is, dus 24 werkende kanalen met weinig tot geen krakende knopjes lijkt me max 500 wel ok. Maar meestal gaan ze voor minder.

Deze D&R heeft 'floating subgroups', waarmee je van ieder kanaal een subgroup kunt maken, in dit geval tot maximaal 4 kanalen (4 subgroups dus). Wel een handig systeem, omdat je dan ook nog EQ hebt op je groups. Wel jammer dat deze tafel maar 2 aux op de kanalen heeft, welliswaar schakelbaar naar aux send 2 of 3, maar toch... Maar je kunt wel weer lekker routen op zo'n ding, wat me ook wel weer okay lijkt.
500 euro lijkt me dan ook de max voor zo'n tafel, hoewel je wat meer zou kunnen proberen omdat de faders al zijn vervangen. Verder is het oud spul (deze is uit 1985 geloof ik) en daarbij hebben D&R tafels uit de jaren 80 bij sommigen een heel goede reputatie, en bij anderen een behoorlijk slechte. Dus 't is ook maar wat een gek er voor geeft.

dus als je m aan dezelfde persoon die m eerst aan jou verkocht kunt verkopen voor hetzelfde bedrag als het aankoopbedrag, is dat misschien nog niet eens zo gek. even rekening houden met of je zelf de faders hebt vervangen of de vorige eigenaar dat heeft gedaan, en verder goed bedenken of je de tafel wel weg wilt doen als ie je bevalt....

Bedankt voor de zeer snelle antwoorden, ik denk dat ik de vorige eigenaar vanavond of vanmiddag nog maar even ga bellen. De Alps faders zaten er al in toen ik hem kocht, het leek me ook een zeer mooie tafel, alleen is het muziek maken wat ik wou eigenlijk nooit er van gekomen.
En hij is best groot en ligt nu ook een beetje in de weg... Vandaar dat ik hem weg doe. Misschien ga ik ooit nog wel muziek maken, alleen dan grotendeels laat ik alles via de computer lopen. zeker omdat ik nog een beginner ben en eigenlijk 24 kanalen ook helemaal (nog) niet nodig heb. IK heb hem gekocht omdat hij grotendeels over wou gaan op digitale mengtafels, alleen is het voor zover ik het weet ook nog niet echt van gekomen. En deze tafel heeft voor hem ook wel emotionele waarde dus ik denk ook dat ie hem dan wel terug zal willen. Dus zal vanavond even een belletje plegen, en anders gaat die denk ik via dit forum (dan wel samen met marktplaats) te koop.

Origineel geplaatst door Chinetti
Verder is het oud spul (deze is uit 1985 geloof ik) en daarbij hebben D&R tafels uit de jaren 80 bij sommigen een heel goede reputatie, en bij anderen een behoorlijk slechte.

Weet je toevallig ook wat een mindere serie is? Ik heb de 1000 uit 82 dacht ik.

Ik weet er niet zoveel van, ik weet alleen wat mensen zeggen als ik vertel dat ik erg content ben (was, 't arme ding is doorgebrand) met m'n D&R. Volgens mij zijn 't allemaal prima mixers, ik hoor alleen wel 'ns mensen zeggen dat D&R pas de moeite waard werd toen ze met de Dayner en de Stylix kwamen. De afkorting D&R stond bij sommigen gekscherend voor 'Dreun en Ruis', maar volgens mij had dat meer te maken met D&R's outboard spulletjes zoals compressors en noise gates ('oise ate'), en dat zal wel 'n beetje z'n weerslag hebben gehad op de reputatie van de tafels. In de broadcast industrie is D&R samen met Eela altijd een redelijk grote naam geweest, dus 't zal allemaal wel meevallen, denk ik dan...

Origineel geplaatst door Chinetti
De afkorting D&R stond bij sommigen gekscherend voor 'Dreun en Ruis',

of nog erger Dutch & Rubbish maar dat gaat voor mij ook niet op ik heb er heel veel plezier van en die oude d&r tafels (700/900 series)hebben een geweldige distortion

Back